Depressziós? Szorong? Itt az ellenszer!

Ha úgy érzi, minden összeesküdött ön ellen, próbálja ki ezt a hét módszert

Játsszon egy kutyával!
Amikor egy amerikai vizsgálat állatot nem tartó önkéntesei csak néhány percet játszottak egy kutyával, megnőtt szervezetükben a szerotonin és az oxitocin szintje – mindkettő hangulatjavító hatású vegyület. E kedvező hatáshoz nem is kell kutyát tartania, elég ha megsimogatja a szomszéd kutyáját. Ajánlja fel, hogy néha szívesen megsétáltatja, vagy jelentkezzen önkéntesnek egy állatmenhelyre!

Doboljon egy jót!
Egy idősek otthonában azok a lakók, akik részt vettek egy doboktatáson, még a foglalkozás után hat héttel is kevésbé érezték magukat depressziósnak, mint előtte. A dobolás segít ellazítani a testet. Persze nem kell hozzá profi felszerelés, az is jó, ha csak az asztalon üti a ritmust, de adjon bele apait-anyait.

Javítsa a hangulatát citromfűvel!
A tea vagy tinktúra formájában fogyasztott vagy illóolajként a bőrbe dörzsölt citromfű nyugodtabbá tehet, s javíthatja az emlékezetet és az agyműködést is. A kutatások szerint nagyon jót tesz azoknak, akik depresszióban vagy szorongásban szenvednek, sőt még a demenciával élők érzelmi és szellemi állapotán is javít.

Próbáljon ki valami újat!
Mozduljon ki otthonról egy új kedvtelés vagy tevékenység okán. Mi lenne például, ha belépne egy könyvklubba vagy egy társasjátékkörbe? Az efféle tevékenységek segítségével kitörhet a taposómalomból.

Maradjon fenn egy éjszaka!
Kimutatták, hogy ha valaki egész éjjel fennmarad – azaz megvonja magától az alvást –, az akár egy hónapon át is távol tarthatja tőle a depressziót. Bár a kutatók nem biztosak abban, miért működik ez a módszer, feltevésük szerint az egy éjszakányi alváshiány „lenullázhatja” az alvás biológiai óráját, így a depresszióban szenvedők is jobban alszanak.

Írja le!
Ha leírja az érzéseit és gondolatait, az segít megakadályozni, hogy aránytalanul felnagyítsa a még csak félig formált, de érzelmileg igen nagy hatású gondolatokat. Az írás fizikai tevékenysége segít eltávolodni a gondolatoktól, így objektívebben tudja megvizsgálni azokat.

Egyen hangulatjavító ételeket!
A hántolatlan gabonafélék és a belőlük készült termékek, például a barna rizs, a teljes kiőrlésű lisztből készült tészta, kuszkusz és kenyér, a hajdina, a zabpehely és az egyéb összetett szénhidrátok hatására több triptofán kerül az agyba, ami növeli a hangulatjavító hatású szerotonin szintjét.

A fehérjék pedig, amelyek egyebek közt a húsból, halból, hüvelyesekből vagy tofuból származnak, szolgáltatják az endorfinok és az egyéb idegi ingerületátvivő anyagok előállításához szükséges alapanyagokat. Íme, pár további stresszoldó étel és ital!

Vote it up
249
Tetszett?Szavazzon rá!