Dobja fel ételeit rázással

Kis gyakorlással ön is képes lehet arra, amit eddig még csak a japán étterem szamuráj szakácsától próbált ellesni

A dobva-rázva sütés kiváló módszer ízletes, egészséges ételek percek alatti elkészítésére. Segíti a tápanyagok megőrzését (ráadásul a friss zöldségek ropogósabbak maradnak).

Íme, a sikeres dobva-rázva sütés fortélyai:

Állítsa össze ételeit ázsiai módra: bánjon csínján a hússal, bőkezűen a zöldséggel.

Ha új vokot (egyesek úgy írják: wok) használ, avassa be. Ez egyenletesebbé teszi a hőelosztást. Közepes lángon forrósítsa néhány percig az edényt, majd csorgasson bele pár csepp olajat, és folyassa körbe, hogy egyenletesen bevonja a felületet. Vegye le a lángról, s ha kihűlt, papírtörlővel itassa fel az olajat.

A rozsdamentes vokot nagy lángon egészen forrósítsa fel. Éppen csak annyi olajat csorgasson bele, hogy bevonja a felületet. Fontos: minél vastagabb falú a vok, annál jobban tartja a hőt, és annál gyorsabban készül el az étel.

Adagokban dobva-rázva süsse a hozzávalókat, hogy a vok forró maradjon, először a húst vagy halat készítse el. A megsütött anyagokat tányéron tegye félre.

Csorgasson a serpenyőbe még egy kis olajat, és dobva-rázva süsse meg a zöldséget. Kezdje a keményebbekkel, például bébikukoricával és sárgarépával, azután adja hozzá a babot és paprikát. A végére hagyja a puhább alkotórészeket, például a gombát és a levélzöldséget.

Tegye vissza a húst a vokba, adja hozzá az esetleges mártásokat, olajos magvakat vagy tésztafélét, és kevergesse, amíg át nem forrósodik. Jó étvágyat!

Vote it up
46
Tetszett?Szavazzon rá!