Egészséges növényi olajok

Közismert, hogy az olívaolaj jót tesz a szívnek, de más növényi olajok is hasznosak, ráadásul finomak

Avokádóolaj
E-vitaminban gazdag, ápolja a bőrt. Élvezze könnyed, dióra emlékeztető aromáját hidegen, vagy használja főzéshez. Egyébként akár fürdőolaj készítéséhez is felhasználhatja.

Lenmagolaj
Enyhe ízű, bőven tartalmaz esszenciális omega–3-zsírsavat, a gyulladásos megbetegedések ellenszerét. Mivel ezek a zsírsavak a hőtől lebomlanak, hidegen használja salátákhoz, gyümölcsturmixokhoz és joghurtba. Extra tipp: a húsvéti tojások festésénél is hasznát veheti majd.

Szőlőmagolaj
Könnyed ízű, magas füstölési pontú; alkalmas salátaöntetekbe és magas hőmérsékletű sütéshez-főzéshez. Íme, pár finomság!

Kendermagolaj
Ne aggódjon, ez nem fog a fejébe szállni. Az enyhe, kellemesen diós ízű kendermag az omega–3-zsírsavak jó forrása; hidegen használja.

Tökmagolaj
Pirított ízű. Enyhítheti a prosztata- és hólyagpanaszokat. Sok benne az omega–3-zsírsav, ezért hidegen használja.

Szezámolaj
A sötét színű szezámolaj jellegzetes, erőteljes ízt ad a keleti ételeknek. E-vitamin-dús; csökkentheti a vérnyomást. Próbáljon ki szezámolajas recepteket!

Dióolaj
Sok antioxidánst és omega–3-zsírsavat tartalmaz. Sütemények és salátaöntetek ízesítője. Így őrizze meg a növényi olajok frissességét!
 

Egyébként számos növényi olaj bőrápolásra is használható. Ami pedig a fent említett olívaolajat illeti, a szívvédő hatáson túl is számos módon óvja az egészséget. Jó csontritkulás ellen, sőt az időskori vakság leggyakoribb oka, a sárgafolt-elfajulás ellen is véd. Kell ennél több érv? Ennek fényében érdemes minél több olívaolajas receptet megismerni.

Vote it up
288
Tetszett?Szavazzon rá!