Egészséges probiotikumok

Nemcsak az emésztésre lehetnek jó hatással, hanem a szívre, a légutakra, a fogakra, sőt a lelkiállapotra is

Már valószínűleg ön is hallott róla, hogy a probiotikumok, azaz a „jó” baktériumok – melyek megtalálhatók az élőflórás joghurtban, érlelt sajtokban és kaphatók táplálékkiegészítőként is – segíthetnek az emésztési gondok, például a hasmenés vagy az irritábilisbél-szindróma kezelésében. Manapság néhány kutató úgy gondolja, ezek a kis lények más módon is jó hatással lehetnek az egészségre. További előnyeik a következők:

Egészségesebb szív
Kanadai kutatók fedezték fel, hogy azon magas koleszterinszintű embereknél, akik a Lactobacillus reuteri nevű probiotikum egyik törzsét tartalmazó joghurtot ettek, hat hét alatt majdnem 9 százalékkal csökkent az LDL, másnéven „rossz” koleszterin vérszintje.

Kevesebb szorongás
Egy British Journal of Nutrition-beli tanulmány szerint azok az emberek, akik 30 napon át egy bizonyos Lactobacillus és Bifidobacterium longum-törzseket tartalmazó táplálékkiegészítőt szedtek, kevésbé voltak feszültek, mint azok, akik nem szedtek probiotikumokat.

Tisztább íny és fogak
Egy 2011-ben az irodalmi adatokat áttekintő közlemény szerint a Lactobacillus reuteri nevű probiotikum és a Bifidobacteriumok gátolhatják azokat a baktériumtörzseket, amelyek ínybetegségeket és fogszuvasodást okoznak.

Ritkább megfázás és köhögés
A probiotikumokat tartalmazó kiegészítők szedése 12 százalékkal csökkentette a felső légúti fertőzések számát, és hatására visszaesett azoknak a száma is, akik legalább egy komolyabb megfázáson estek át – derült ki egy tíz vizsgálat eredményeit áttekintő 2011-es elemzésből.

Vote it up
237
Tetszett?Szavazzon rá!