Egészséges tanácsok a kitűnő tanuláshoz

Három aranyszabály, hogy gyermeke sikeres legyen az iskolában – és azon kívül is

Mindennapi testmozgás
Matekházi? Kész. Olvasás? Kész. Fogócska? Hm… A legújabb kutatások szerint a gyermekek agyának azon részei, melyek az emlékezetért és más kognitív funkciókért felelősek, nagyobbak azon gyermekek esetében, akik aktív életmódot követnek. További kutatások kimutatták, hogy akik több testmozgást végeztek, jobban fejlődtek a matematika, olvasás és helyesírás terén. Ha tehát ön is azt szeretné, hogy gyermeke könnyebben megjegyezze a tanultakat, jobban tudjon koncentrálni a tanuláskor, és így jobb jegyeket szerezzen az iskolában, mindenképpen iktasson be rendszeres mozgást a zongoraóra és a kínai nyelvlecke mellé.

Egészséges ételek
A gyermekek agya még fejlődőben van. Az omega–3 és omega–6 zsírsavak, valamint az antioxidánsok elengedhetetlenül fontosak a gyerekek idegsejtjeinek egészséges működéséhez. Ha az étrendje megfelelő mennyiségű halat, tojást, olajos magvakat, bogyós gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz, gyermekének nemcsak a teste lesz „jóltáplált”, hanem az agya is. A cukor mennyiségének csökkentése pedig kulcsszerepet játszik a viselkedés szabályozásában is. Az édességek fogyasztásának korlátozása megelőzi a vércukorszint hirtelen ingadozását, amitől a gyerekek figyelmetlenné és rendetlenné válhatnak.

Kiadós alvás
Amíg testük alszik, a gyerekek agya keményen dolgozik a nap folyamán szerzett új információk feldolgozásán és emlékezetbe vésésén. Kimutatták, hogy azoknak, akik nem alszanak eleget vagy alvásuk gyakran megszakad, nehézségeik támadnak az iskolában tanultak megtartásában. Ha figyel rá, hogy gyermeke estére megnyugodjon és rendes időben lefeküdjön, sokat tesz azért, hogy a legjobbat hozza ki magából az iskolában.

Vote it up
281
Tetszett?Szavazzon rá!