Egy kis szieszta élesíti az elmét

A kutatók kiderítették: több szempontból is érdemes ejtőzni, és nincs mitől félni – kivéve legfeljebb a főnököt...

Nem sokan jutnak hozzá éjszakánként a javallott mennyiségű alváshoz, azok közül pedig, akiknek nappal megengedné az idejük, hogy szundítsanak egyet, csak kevesen élnek a lehetőséggel, mert attól félnek, emiatt fognak éjjel álmatlanságtól szenvedni. Az amerikai Weill Cornell Medical College kutatói azonban azt állítják, a nappali ejtőzés nem nehezíti meg az esti elalvást – ráadásul élesíti az elmét.

A kutatók 32 felnőttel végeztettek négy órán át gondolkodási és emlékezőképességet vizsgáló feladatokat. A harmadik napon felszólították őket, hogy délután kettőtől négyig próbáljanak szundikálni. További négy napon át kihagyták a sziesztát, de végrehajtották a feladatokat. A szieszta napján és a rákövetkezőn jobb teljesítményt nyújtottak, és a nappali szendergés egyáltalán nem befolyásolta az éjszakai alvás mennyiségét és minőségét.

– Az ember biológiai alvásigénye 7–9 óra. Aki tud aludni a déli órákban, annak szüksége is van rá – mondja dr. Thomas Roth, a Henry Ford Kórház alvási rendellenességekkel foglalkozó szakorvosa.

Nem mindenki tud naponta sziesztázni. Szerencsére a hét végén beiktatott ejtőzés is segíthet a bajon, állítják a kutatók.

Vote it up
24
Tetszett?Szavazzon rá!