Egyen lassabban, fogyjon többet

Az agy csak húsz perccel később érzékeli, hogy megtelt a gyomor, ezért érdemes trükkökhöz folyamodni

A komótos evés mint súlycsökkentő módszer azon a tényen alapul, hogy agyunk a jóllakottságot csak húsz perccel később érzékeli, mint ahogy a gyomor megtelt. Ez a késés könnyen túlevéshez, végül pedig súlygyarapodáshoz vezet. Ha bevezet néhány egyszerű változtatást étkezési szokásaiban, lassíthat a falatokon, és megadhatja agyának a lehetőséget, hogy időben észlelje, mi történik a gyomrával. Így kevesebb kalóriát fog elfogyasztani, mégsem lesz kevésbé jóllakott. Sőt, nem kell lemondania kedvenc ételeiről sem, mivel így csökken a dőzsölés kockázata.

Szánjon több időt az evésre
Úgy tűnhet, ez ellentmond a célként kitűzött fogyással. Ám ha csak rövid időt ad magának az étkezésre, akkor olyan gyorsan behabzsolja az ételt, hogy testének nem lesz ideje jelezni: valójában kevesebb is elég lett volna. Tehát – hacsak nem érzi úgy, hogy tökéletes akaraterővel bír – változtasson időbeosztásán, és lassan, nyugodtan egyen fél órán keresztül. Valószínűleg már a szokásos mennyiség kétharmadánál kezd jóllakni, és nem vágyik majd többre.

Ne veszítse el a figyelmét
Természetesen semmi baj azzal, ha másokkal együtt szeret étkezni, ha pedig családja van, kifejezetten ragaszkodjon is hozzá. A közös étkezés számos ponton kedvezően hat az egészségre, és ezek nem pusztán a táplálkozással függnek össze. Ha társaságban eszik, egyre ügyeljen: ne vesszen el annyira a társalgásban, hogy kiessen a figyelméből az evés folyamata. Élvezzen minden falatot, egyen lassan és figyelmesen, még beszélgetés közben is.

Igyon a falatok között
A víz ugyan nem csökkenti az étvágyat, viszont lassítja az evés folyamatát, és ez is kifejezetten egészséges. Ezért mindig, miután lenyelt egy adag ételt, kortyoljon egy kis vizet, mielőtt újra felemeli az evőeszközt.

Rágjon többet, egyen kevesebbet
Az ízek érzékelésében a szaglás játssza a legfőbb szerepet; ez az oka annak, hogy megfázáskor nem érzünk ízeket. Fordítsa hasznára ezt a megfigyelést, és rágja tovább az ételt! Ezáltal nemcsak lelassítja az evést, hanem jobban érzékelheti is az ételek aromáját, és kevésbé valószínű, hogy sóért, cukorért vagy más egészségtelen ízfokozóért nyúl. De vajon mennyivel érdemes többet rágnunk? Dr. Brian Wansink, a Cornell Egyetem élelmiszerlaborjának vezetője úgy találta, hogy a normális súlyú emberek átlagosan 15-ször rágnak meg egy falatot, míg a túlsúlyosak csak 12-szer. Legközelebbi étkezése közben próbálja számolni, hányszor rág egy falatot, így lehet, hogy végül kevesebbet fog enni.

Váltson evőpálcikára
Ez a módszer szintén garantálja a lassabb étkezést. Vásároljon evőpálcikát, és a nem ázsiai ételeket is fogyassza ezzel. Pálcikákkal egyszerre lényegesen kevesebb ételt tudunk felvenni, mint villával, emellett több kézügyességet és odafigyelést igényelnek, így lelassítanak. Ha viszont ezt túlságosan bosszantónak találja, próbálja meg másik kezébe átvenni a villát vagy kanalat.

Bónusztipp
Minden falat között tegye le az evőeszközöket. Állítsa fel magának a szabályt, hogy addig nem vehet kézbe kanalat vagy villát, amíg le nem nyelte az ételt. Vegyen egy falatot, tegye le az evőeszközt, rágjon, nyeljen, majd ismételje meg a folyamatot.
 

Ismerjen meg további trükköket, hogy kevesebbet egyen!

Vote it up
303
Tetszett?Szavazzon rá!