Egyensúlyjavító edzés

Az időskori elesések megelőzéséhez az erős izomzat mellett fontos a jó egyensúly is. Fejlessze az alábbi gyakorlatokkal!

Maria Fiatarone Singh, a Sydney-i Egyetem testnevelés- és sporttudományi intézetének tanára az alábbiakat javasolja az egyensúlyjavításhoz:

Tyúkjárás
Tegyen meg 3-4 métert úgy, hogy a lépő lába sarkát mindig a pihenő láb ujjaihoz érintve helyezi a talajra.

Keresztjárás
Tegyen meg 3-4 métert keresztlépésekkel oldalazva úgy, hogy a lábfejét mindig a másikkal párhuzamosan, a lábujjakat egymáshoz igazítva helyezi a talajra.

Gólyaállás behunyt szemmel
1. Fél kezét széktámlán nyugtatva fél percig álljon behunyt szemmel fél lábon. 2. Ismételje a gyakorlatot a másik lábbal. 3. Nehezítse a gyakorlatot agytornával, például számoljon visszafelé 100-tól hetesével. 4. Támaszkodjon csak egy ujjal, majd ujjheggyel, végül egyáltalán ne.

Étrendi tipp
A kalciumban dús, kiegyensúlyozott étrend csökkentheti az időskorúak elesésből eredő sérüléseinek veszélyét.
 

Tudja meg, hogyan csökkentheti otthonában az elesés kockázatát!

Vote it up
245
Tetszett?Szavazzon rá!