Eltűnt repülőgépek nyomában

Máig nem tudni, hová tűnhetett a Malaysian Airlines 370-es járata. Sajnos nem ez az első rejtélyes repülőbaleset

Amelia Earhart, 1937.
Amelia Earhart a világot akarta körberepülni, amikor Lockheed Model 10-es gépe eltűnt a Csendes-óceán fölött. A kiterjedt keresőakció ellenére sem a gépet, sem a pilótát és Fred Noonan navigátort nem találták meg. Egyesek szerint a gépet leszállás közben érhette baleset, mások úgy vélték, hogy a gépből kifogyott az üzemanyag, és lezuhant az óceánba. Tavaly nyáron egy csoport szonárral kutatott az óceánban, és a Csendes-óceán nyugati részén fekvő Nikumaroro sziget közelében roncsra bukkant, amely esetleg Earhart gépéé.

A 19-es repülőraj, 1945.
A Bermuda-háromszöghöz kapcsolódó egyik első eset az USA Haditengerészete öt torpedóbombázójának az eltűnése 1945. december 5-én. A vizsgálatok alapján azt feltételezik, hogy az iránytű meghibásodása miatt a raj eltévedt, és miután elfogyott az üzemanyag, az öt gép az óceánba zuhant. Fokozta a rejtélyt, hogy a repülőraj keresésére küldött egyik repülőgépnek is nyoma veszett.

A BSAA Avro Lancastrian Star Dust, 1947.
A BSAA légitársaság gépe 1974. augusztus 2-án Buenos Airesből Chilébe repült, amikor a hóviharban eltűnt. A roncsokat 2000-ben találták meg hegymászók a Tupungato hegységben, de továbbra sem tudni, hogy a legénység a lezuhanás előtt miért küldte el többször a következő morzekódot: „STENDEC”. Senki sem tudja, mit jelentenek ezek a betűk.

A Repülő Tigrisek 739-es gépe, 1962.
Az Egyesült Államok által bérelt 739-es járat 1962. március 16-án Guamból indult Vietnamba, majd eltűnt. A légtérben repülő másik gép legénysége arról számolt be, hogy egy tűzgolyót látott. A 87 napos keresés során a gépnek semmilyen nyomára nem bukkantak. Mivel egy Guamból induló másik repülő hasonló sorsra jutott, azt feltételezik, hogy a 739-es járat szabotázs áldozata lett.

Air France 447-es járat, 2009.
A francia légitársaság gépe 2009. június 1-jén tűnt el az Atlanti-óceán fölött. Bár a roncsok egy részét néhány napon belül megtalálták, a gép fekete doboza csak két évvel később került elő. A szakértői vizsgálat után a francia hatóságok azt közölték, hogy emberi mulasztás és technikai hibák okozták a katasztrófát. Mivel a gép külső érzékelői elfagytak, a robotpilóta felmondta a szolgálatot. Amikor a pilóták átvették az irányítást, túlságosan lelassult a gép, és a tengerbe csapódott.

Vote it up
197
Tetszett?Szavazzon rá!