Ez mind árthat a lábának

Köztudott, hogy a magas sarkú cipő nem tesz jót. De tudta, hogy az otthoni mezítláb járkálás sem? Nem is hinné, miért...

Mezítlábas járás kemény, egyenes felszínen (például otthon a padlón), különösen reggel
A lábunkat arra tervezték, hogy puha, természetes, dimbes-dombos terepen mászkáljunk vele. Ha 5-10 ezer lépést megtesz sima felszínen, természetellenes nyomás éri a lábát. – A lábnyomunk mutatja, hogyan illeszkedik a láb a természetes talajba – magyarázza Phil Vasyli lábszakértő. – Amikor a sarok a puha földbe süllyed, belső része és a harántboltozat támaszt nyer.

A zokni nem véd kellőképpen. Ha azt akarja, hogy ne fájjon a sarka vagy a térde, próbáljon ki egy Orthoticset, amely az eredeti talpformát támogatja, hogy ön természetes módon használhassa a lábát.

Balerinacipő és flipflop papucs
Ilyen lapos, támaszt nem nyújtó, puha lábbelit hord? Rossz hírünk van. – Gyakori tévhit, hogy a rázkódáscsillapítás a megoldás a lábfej és a lábszár problémáira – mondja Vasyli. A puha, lapos lábbelik kényelmesek, de a lábboltozat bennük behajlik, ami azt jelenti, hogy túl nagy terhelés éri a nagy lábujjat, illetve a sarkat. Ennek következtében megfájdulhat a sarok, a térd, a derék, valamint izombőnye (fascia) gyulladás, a lábszárcsont túlerőltetése és az Achilles-ín gyulladása következhet be. A balerinacipő csinos viselet, de ha el akarja kerülni a fájdalmat, inkább olyan cipőt válasszon, amelyik támaszt nyújt a lábfejének.

Nem nyújtózkodik (eleget)
Előzze meg a súlyosabb fájdalmat azzal, hogy kinyújtja a lábszárizmait. Észrevette már, hogy kevésbé edzett vagy túlsúlyos embereknek is milyen feszes lábszárizmuk van? Ennek az az oka, hogy megdolgoztatják ezeket az izmokat. Fogadja meg Vasyli doktor tanácsát: minden alkalommal, ha nekivág egy-egy hosszabb lépcsőmászásnak, álljon le az első fokon, és fél-fél percig nyújtsa meg a lábizmait.

Túlsúlyos
Tudományosan igazolt, hogy az elhízás olyan cseppet sem vicces betegségekhez vezethet, mint az íngyulladás és artrózis. – Nincs mese, minden fölös kiló veszélyezteti a lábát – mondja Vasyli. – A fokozott megterhelés különösen megerőltető, márpedig a túlsúly minden egyes lépésnél érezteti a hatását.

Ha elhízott, de fél a sportoktól, próbálkozzon először kisebb intenzitású testedzéssel: úszással, vízi aerobikkal, jógával.

Hirtelen magasabb fokozatra kapcsol
Ha elkezdi vagy intenzívebbre váltja edzésprogramját, ne kapkodja el. Arról mindenképpen győződjön meg, hogy olyan cipőben vág neki a fitneszkalandnak, amely minden szempontból segít megőrizni lába egészségét.

Vote it up
233
Tetszett?Szavazzon rá!