Ezt a hét ételt soha ne egye magában

A banán önmagában is egészséges, azonban tejjel még jobb. Ismerjen meg hat további ilyen ételpárt

Banán: tejjel az igazi
Gyomorfájdalmai vannak? Egyen banánt. Sok benne az inulin nevű rost, amely segít megfelelő szinten tartani a „jó” baktériumok arányát az emésztőrendszerben. Ráadásul fokozza a kalcium felszívódását, ami erősíti a csontjait. Fogyassza olyan kalciumgazdag ételekkel, italokkal, mint a tej, a joghurt, a sajt, a brokkoli és a kelkáposzta, hogy maximálisan kihasználja az előnyöket. Tipp a reggelihez: tegyen banándarabokat a sovány tejben áztatott gabonapehelyhez.

Eper: egye mogyoróvajjal
Az E-vitamin kell a szemnek és talán védhet a vakságot is okozó makuladegeneráció ellen. A C-vitamin szintén antioxidáns hatású, ezért érdemes a kettőt együtt fogyasztani. Például az olyan C-vitaminban gazdag ételeket, mint az eper, a citrusfélék és a paradicsom, egye mogyoróval/mogyoróvajjal, mandulával/mandulavajjal vagy napraforgómaggal (magyarul szotyival), mert ezekben sok az E-vitamin.

Brokkoli: tálalja mustárral
A brokkoliban sok a szulforafán, amely csökkenti a daganatképződés kockázatát. Sajnos, a főzés tönkreteszi a zöldségben lévő mirozináz nevű enzimet, amelyre szükség van ahhoz, hogy a szervezet hasznosítsa a szulforafánt. A mirozináz pótlására fogyasszon mustárt vagy más keresztesvirágú zöldséget, például rukkolát. A nagyobb mennyiségű mirozináz segít a szulforafán felszívódásában, mutatta ki a British Journal of Nutritionban közzétett vizsgálat. Ezeket a rák elleni ételeket is érdemes gyakran fogyasztani.

Kávé: igya cukorral
Cukrot tesz a kávéba? Csak így tovább! A kettő együtt ugyanis hatékonyabb, olvasható a Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental folyóiratban közzétett felmérésben. Amikor a felmérésben részt vevők megcukrozták a kávéjukat, a figyelemért felelős agyi terület intenzívebben működött, mint amikor üresen itták a feketét. Teázóknak: keverjenek italukba egy kis mézet.

Alma: rágcsálja zöld teával
A tökéletes délutáni nass: egy csésze tea almaszeletekkel. Ha zöld teával fogyasztja, fokozza a hatást. Kutatók kimutatták, hogy a – főként almában, bogyós gyümölcsökben és hagymafélékben található – kvercetin nevű növényi vegyület és a – zöld teában és vörös szőlőben lévő – katechin együtt gátolja a vérlemezkék összetapadását, ami csökkenti a vérrögök képződését és ezáltal az infarktus kockázatát. Az almát még így is érdemes fogyasztani.

Hagymafélék: kenyérre velük!
Legközelebb szórjon hagymakarikákat a sajtkrémmel kent kenyerére. A hagymában és fokhagymában lévő kénvegyületek segítik a cink felszívódását. Ez a teljes kiőrlésű lisztből készült termékekben és hüvelyesekben található anyag kell az immunrendszer egészségéhez és a sebek gyógyulásához. Még egy hasznos párosítás: fokhagymás hummusz.

Sárgarépa: nagyszerű avokádóval
Azt már tudja, hogy a béta-karotin milyen fontos (emlékszik? fiatal bőr, egészséges szem!), de arról talán még nem hallott, hogy a felszívódásához zsírra van szükség. Egye a béta-karotinban gazdag sárgarépát, sárgadinnyét, kelkáposztát és spenótot zsírtartalmú ételekkel, például avokádóval, dióval, olívaolajjal és mandulával. Mártogassa például olívaolajjal készített hummuszba.

Vote it up
130
Tetszett?Szavazzon rá!