Ezt egye álmatlanság ellen

Ha nem is fog az asztalra borulni evés közben, de az alábbi ételek mindenképpen segítenek ellazulni

Kapcsolódó cikkek

Teljes kiőrlésű lisztből készült termékek
Zabpehely, teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér vagy egyéb komplex szénhidrátok segítik a szervezetet a szerotonin termelésében, ami, ha úgy tetszik, altató hatású. Megnyugtatja az agyat és jó érzéssel árasztja el a testet. Ha erre még rásegít a sötét környezet is, az agy a szerotonint melatoninná, az alvást szabályozó hormonná alakítja.

Vörös hús és egyéb vasban gazdag ételek
Ha nyugodni nem képes lába ébren tartja, lehetséges, hogy vashiány okozta anémiában, vagyis vérszegénységben szenved. Ennek kiderítéséhez mindenképpen forduljon orvoshoz; valószínűleg, hogy megszűnjön a probléma vastartalmú étrendkiegészítőt vagy vasban gazdag diétát fog előírni. Utóbbihoz egyen minél több sovány vörös húst, hogy a lehető legkevesebb telített zsírt fogyassza, de ha lehet, ezt is csak ebédidőben, mert este a jóllakott gyomor mellett nehezebben alszik el az ember.

Pulyka
Ha máshol nem, a tévében már biztos látta, ahogy az Egyesült Államokban kidőlnek az emberek a hálaadási pulyka után – emögött nem csak dramaturgia van. A pulyka sok triptofán nevű aminosavat tartalmaz, ami az emberben szerotoninná alakul át.

Próbálkozzon mézes meleg tejjel is – a mézhez vagy épp a krumplipüréhez hasonló ételekben lévő könnyen emészthető szénhidrátok miatti vércukorszint-emelkedés is álmosságot válthat ki.

Kamillatea
Sokszor nem kell egyéb az elalváshoz, mint a természetes tudat, hogy most le fog feküdni, és el fog aludni. Nehezen bizonyítható a kamillatea altató hatása, sokan mégis hisznek benne – ha úgy érzi, segíteni fog egy bögre forró tea az elszundításban, miért fosztaná meg magát tőle?
 

További tippekre is kíváncsi a jó elalváshoz? Kattintson!

Vote it up
230
Tetszett?Szavazzon rá!