Ezt egye, ha szép körmöket szeretne

Így hozhatja helyre száraz, töredezett körmeit, hogy azok visszanyerjék erejüket és fényüket

Túl vékony?
A folsavhiány lehet az oka: ahogy az ember idősödik, szervezete egyre rosszabb hatékonysággal veszi fel a táplálékból ezt az esszenciális B-vitamint. Próbáljon meg minél több folsavban gazdag ételt enni, így például lencsét, babféléket és spenótot. További folsavban gazdag étkek: a hüvelyesek, a zöld leveles zöldségek és a borsófélék.

Töredezett?
Ha körmei töredezettek, több esszenciális zsírsavat kell az étrendjébe csempésznie – erre a körömágy hidratálásához van szükség. Legegyszerűbb, ha a reggeli müzlijéhez hozzáad 2 evőkanál lenmagolajat, esetleg őrölt lenmagot.

Puha?
A kemény, erős köröm egyik legfontosabb alkotóeleme a keratin, egy olyan fehérje, amelynek a termeléséhez magas minőségű fehérjékre van szüksége a szervezetnek. Ezekhez például cornwalli tyúkból, sertéskarajból vagy alacsony nátriumtartalmú (nem sózott) pulykafelvágottból juthat. További hatékony források: halak (különösképp a lazac és a makréla), a sovány húsok és a baromfik. Legalább napi 170 grammot fogyasszon, hogy megelőzze a körömproblémát!

Gyenge?
A vashiány gyenge, töredezett körmöket eredményezhet. Ha ezt el szeretné kerülni, igyekezzen növelni a vas bevitelét vassal dúsított gabonapehellyel, tojással, spenóttal. Emellett figyeljen jobban oda a C-vitamin-bevitelre is, egyen több citrusfélét, paradicsomot és paprikát – ezek segíteni fogják a szervezetet abban, hogy a vashoz hozzájusson az ételből. Legjobb, ha kombinálja a kettőt: egyen spenótot paradicsommal vagy tojásfehérje-rántottát paprikával, a dúsított gabonapelyhet pedig ízesítse eperrel!

Száraz?
Hidratálni kell: minden este masszírozzon olívaolajat a körömágy köré. És ha már elővette az üveget, érdemes a hajára és a bőrére is alkalmazni!

Vote it up
93
Tetszett?Szavazzon rá!