Ezt (t)egye, hogy jobb legyen a szex

A vágy felkeltésének hozzávalói: vitaminok, ásványi anyagok és mozgás. Két dolgot viszont tanácsos kerülni

Az egészséges szexuális élet hozzávalói
Sokan esküsznek rá, hogy a szexuális vágy fokozható ételekkel – az afrodiziákumokkal szemben támasztott, sokszor túlzó elvárások azonban nem tudományos kutatásokon alapulnak. Az erotikus vágy a szervezet fizikai reakciója, amelyet adott hormonok képesek kiváltani. Egyik legfontosabb feltétele azonban a szellemi és testi egészség.

Helyes étrend
Egészséges idegrendszer, megfelelő hormonszint és a medencetájék jó vérellátása – ezek a szexuális teljesítőképesség feltételei. Hogy ne kelljen aggódnia ezek működése miatt, étrendjét alapozza hüvelyes zöldségekre, gabonatermékekre és egyéb összetett szénhidrátokra; azaz annyi zöldséggel és gyümölccsel tömje magát, amennyivel csak lehet. A fehérjebevitele legyen mérsékelt. Ezek a táplálékok biztosítani fogják a kellő vitamin- és ásványianyag-bevitelt. Különösen fontosak a citrusfélék, amelyek gazdagok az érfalak egészségét végő C-vitaminban, továbbá az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, a dúsított gabonapelyhek, a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek és a zöld levélzöldségek, amelyekből mind riboflavint, azaz B2-vitamint nyerhet ki. Ez a vitamin a hüvely nyálkahártya egészségének a fenntartásához is szükséges.

E-vitamin
Bár laboratóriumi teszt még nem bizonyította, sok szakértő állítja, hogy ha a szervezet nem kap eleget ebből az olajokból, a margarinból, a különböző magvakból, a zöldségekből, illetve a búzacsírából kinyerhető vitaminból, az könnyen a szexuális teljesítőképesség romlásához vezethet.

Testmozgás
A fáradtság és a depresszió gyakran a szexuális vágy csökkenését okozza. Mindkét állapottal szemben véd azonban a rendszeres mozgás! A testmozgás során endorfin, hangulatjavító vegyület szabadul fel a szervezetben. Bizonyos esetekben a fáradékonyságért a vashiányos vérszegénység is felelős lehet. Ilyenkor pótolhatja a vasat húsban, halakban és kagylókban, magvakban, hüvelyes zöldségekben, dúsított gabonákban és gabonapelyhekben, levélzöldségekben és szárított gyümölcsökben gazdag étrend segítségével.

Cink
Köztudott, hogy a cink összefüggésben van a szexuális teljesítőképességgel, a kapcsolat tudományos magyarázata ugyanakkor még várat magára. Ha egy gyermek nem kap elegendő cinket, az késleltetheti a nemi érést; a férfiak számára pedig nélkülözhetetlen az elegendő mennyiségű cinkbevitel az egészséges ondó termeléséhez. Bőséges forrása ennek az ásványi anyagnak minden állati eredetű étel, beleértve a tenger gyümölcseit (különösképp az osztrigát!), a baromfit, a májat, a tojást és a tejet egyaránt – tartalmaznak cinket továbbá a babfélék, az olajos magvak és a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek.

Kerülni kell: alkohol és nikotin
Hogy az alkohol milyen hatással van a szexuális teljesítőképességre, azt már Shakespeare is frappánsan összefoglalta: „Felpiszkálja a vágyat, de cserbenhagy a végrehajtásnál.” Hiába segíti leküzdeni a gátlásokat az alkoholfogyasztás, ezt a hatást hamar semlegesíti a tudatmódosító hatása. Az alkohol tartósan nagy mennyiségben fogyasztva a hormonháztartást is zavarja: károsan hathat a férfiasságra, a túlzott alkoholfogyasztás impotenciát, heresorvadást okozhat. A nikotin pedig érelmeszesedést okoz, emiatt romlik a hímvessző vérellátása és ez merevedési zavarral jár.

Minél kevesebb telített zsír
Az köztudott, hogy a telített zsírok magas összkoleszterinszinthez, valamint a koszorúerekben plakkok kialakulásához vezetnek, az azonban kevésbé közismert tény, hogy ugyanezek a plakkok a hímvesszőben található megannyi érben is kialakulhatnak! Rossz vérellátás esetén merevedési zavar lép fel – a hímvessző nem lesz képes megfelelően reagálni a szexuális vágyra, hiába ébred is az fel.

Vote it up
197
Tetszett?Szavazzon rá!