Fájós izmok ápolása

Tegnap túlzásba vitte a kondizást vagy a focit, ma pedig megmoccanni is alig bír? Ezt tegye, hogy múljon a fájdalom

Izmai mozgatás közben megfeszülnek. Ha azonban túlerőlteti őket, parányi izomszakadásokat idézhet elő, azok pedig egy-két nap múlva gyulladáshoz vezetnek, magyarázza Priscilla Clarkson, az amhersti Massachusettsi Egyetem sportorvosa. Mindenekelőtt kerülje az izmok túlerőltetését, de ha már fájnak, az alábbi módszerek némi enyhülést hozhatnak:

Vény nélküli fájdalomcsillapítók
Az ibuprofen és más gyulladásgátlók csökkentik az izomduzzanatot, enyhíthetik a fájdalmakat. Maratoni futók vizsgálatával arra a meglepő eredményre jutottak, hogy a tartós hatású acetaminofen is fájdalomcsillapító, jóllehet ennek nincs gyulladásgátló hatása.

Hideg és meleg
Egyes vizsgálati eredmények arra utalnak, hogy a fájós izmok jegelése is segíthet. Akárcsak a forró fürdő. A hatás csak átmeneti, de ettől jobban érzi magát az ember, mondja Clarkson.

Kitartás
Ne hagyja abba az edzést, de könnyítsen a terhelésen, és kerülje azokat a mozdulatokat, amelyek a mostani fájdalmas helyzetbe juttatták! A könnyű testmozgás (izomnyújtás, gyaloglás) enyhítheti a merevséget, és nem akadályozza az izmok gyógyulását.