Fáj a nyaka?

Hogyan előzze meg, illetve kezelje a mindennapos nyakmerevséget és kellemetlen húzódást? Tegye az alábbiakat!

A nyakfájás az informatika korának egyik igen gyakori egészséget érintő problémája, mivel sokan töltünk nagyon sok időt a számítógép, a táblagép vagy a telefon fölé görnyedve, autót vezetve, tévé előtt heverészve. De a panasz gyakori az idősebbek körében is, aminek a gerincízületek és -szövetek évek során bekövetkező elhasználódása az oka. Amennyiben a fájdalmat nem sérülés vagy valamilyen betegség okozza, akkor az alábbi tanácsok segíthetnek enyhíteni a nyakmerevségen és -sajgáson.

Kezdje azzal, hogy aludjon nyolc órát! Válasszon viszonylag kemény matracot, és csak annyi párnát használjon – általában egy is elég –, hogy a feje egy vonalban legyen a testével. A nyakát még jobban kímélheti azzal, ha a hátán fekszik és egy párnát tesz a térde alá. Így könnyebben ellazulnak a hátizmok.

Ami a számítógép-használatot illeti, ügyeljen rá, hogy a monitor kartávolságra és szemmagasságban legyen. A laptopok kialakításuknál fogva a rossz testtartást segítik elő: ha a billentyűzet elég közel van ahhoz, hogy kényelmes legyen, a kijelző már túl közel lesz, ha pedig a kijelző van megfelelő távolságra, akkor csak előregörnyedve éri el a billentyűket. A probléma megoldására tegye a laptopot néhány egymásra rakott, vastagabb könyvre vagy laptopállványra, és használjon külön billentyűzetet és egeret!

Vannak bizonyítékok arra is, hogy a rövid távú (legfeljebb 12 hétig tartó) nyaki panaszok ellen sok esetben hatásosabb az otthon végzett testmozgás, mint a gyógyszerszedés. Kérje szakember tanácsát arról, hogy önnek mely mozdulatok felelnek meg a leginkább!

– Ez függ a testtartástól és a fájdalomhoz hozzájáruló szokásoktól is – magyarázza Benoît Hielard fizikoterapeuta. – Vannak olyan gyakorlatok és mozgáskorrekciók, amelyek a legtöbb embernél hatásosak, de először meg kell győződnie arról, hogy ön is közéjük tartozik-e, nehogy tovább rontson az állapotán!

Krónikus és súlyos nyakfájás esetén fájdalomcsillapítók, szteroidinjekciók és – végső esetben – a műtét is segíthet. De ne engedjen a csábításnak, és ne próbálkozzon egyből a legagresszívabb módszerekkel, mivel sok esetben egyszerű technikákkal is enyhíthető ez a hétköznapi panasz.

Vote it up
139
Tetszett?Szavazzon rá!