Fájdalomcsillapítás: az orvosok kedvenc módszerei

Néhány kiváló szakember megosztja velünk a kedvenc fájdaloműző trükkjét

Egyen zöldebben
Meglepő módon az étrend is befolyásolhatja a fájdalmat. Próbálkozzon vegán étrenddel (ne egyen húst és tejterméket), azután lassan vezesse be újra a többi ételt – egyszerre mindig csak egyet.
Dr. Gordon Irving, a seattle-i Svéd Orvosi Központ orvos igazgatója

Rum-rumba
Előfordul, hogy az övsömör – egy, az idegek gyulladásával járó igen fájdalmas állapot – után az idegfájdalom, azaz a neuropátia megmarad. Ha szeretne egy-két órányi enyhülést, vegyen egy 120 ml-es műanyag gyógyszeres fiolát, tegyen bele 12 szem, bevonat nélküli aszpirintablettát, majd töltse tele jóféle rummal. Rázza jól össze, aztán fogjon egy vattapamacsot, itassa át a keverékkel, s törölje át vele a fájó területet. Így elegendő fájdalommentes időhöz jut ahhoz, hogy elintézze a bevásárlást, elmenjen a gyerekekért, vagy kártyázzon egy jót.
Dr. Charles E. Crutchfield dermatológus docens, Minnesotai Egyetem

Napfény
A napfény hatására keletkező D-vitamin hiánya is hozzájárulhat a fájdalomhoz. Kérje meg orvosát, hogy ellenőrizze D-vitamin-szintjét. Ha alacsony, akkor táplálékkiegészítők szedése vagy kicsit több, napon töltött idő csodákat tehet.
Dr. Ann Haiden oszteopátiás orvos és integratív gyógyászati szakorvos, San Francisco

Segít a lökhárító
Akinek fáj a háta, annak különösen veszélyes mozdulat a bevásárlótáskák átemelése a bolti guruló kosárból az autóba. Emelés közben tegye föl a lábát autója lökhárítójára, így jobban meg tudja támasztani magát. Otthon aztán a táskákat először csak a csomagtartó peremére rakja, majd onnan vegye fel őket a kezébe.
Dr. Ziya Gokaslan és dr. Lee Hunter Riley, a Johns Hopkins Kórház hátsebészei

Vote it up
183
Tetszett?Szavazzon rá!