Fájdalomcsillapító ételek?

Akinek van gyereke, az rég tudja, hogy a cukor enyhíti a fájdalmat. Ám akadnak más hasonló hatású finomságok is

A tej és a sütik, a csirkehúsleves metélttel vagy épp a krumplipüré szósszal nemcsak azért érdemelte ki a házias étel elnevezést, mert hagyományos recept alapján készül, hanem mert könnyű emészteni és jó érzéssel tölt el. De lehetséges, hogy egyes ételeknek egyenesen fájdalomcsillapító hatásuk is van?

Máig rágódnak még a kérdésen a kutatók, de lehet, hogy egyszer eljön a jóízű orvosi előírások ideje. – Ha ott még nem tartunk is, hogy az orvos egyszerűen tofut írjon fel a fájdalom ellen, hiszem, hogy a klasszikus kezelés mellett vannak még lehetőségek – mondja Jim Tall, az ohiói Youngstown Egyetem professzora. Néhány a lehetséges fájdalomcsillapító finomság közül:

Cseresznye A cseresznye sötét színét kölcsönző antociánok az aszpirinhez hasonlóan gyulladásgátló hatásúak – állítja dr. Muraleedharan Nair, a Michigani Egyetem kutatója. Embereken még nem végeztek e téren kiterjedt vizsgálatokat, ezért az optimális mennyiséget biztosan még nem lehet megmondani – de ha cukorbetegségben vagy savtúltengésben segít, miért ne tartson nyáron magánál egy kis cseresznyét is. (Kisebb mennyiségben a málna és az eper is tartalmaz fájdalomcsillapító antociánokat.) Cseresznyés sütit sütne? Itt a segítség!

Szója Az artrózis (porckopás) okozta fájdalmakon enyhíthet. Egy 135 férfi és nő részvételével végzett kutatás során jobb lett a mozgásuk és enyhültek a fájdalmaik azoknak, akik a 3 hónapos vizsgálat alatt napi 40 gramm szójafehérjét fogyasztottak (különösképp a férfiak). – Hogy miért a szója, arra még nincs biztos magyarázat – ismeri el a fájdalomcsillapításra szakosodott háziorvos, Srinivasa N. Raja. A benne található növényi izoflavonok például gyulladásgátló hatásúak. Mivel az említett napi 40 gramm eléréséhez igen nagy mennyiségben kellene edemame-ot (a fiatal szójabab a saját hüvelyében) fogyasztania, ezért próbáljon minél több mindenhez, így például shake-ekhez is szójafehérjeport adni!

Cukor A cukor csökkentheti a fájdalom érzetét, különösen gyermekeknél. Több kutatás is arra a megállapításra jutott, hogy cukrok, főképp szacharóz fogyasztása esetén enyhülnek a fájdalmak. Valószínűleg a cukor képes aktiválni a szervezet természetes fájdalomcsillapító rendszerét – ugyanakkor mind tisztában vagyunk a túlzott cukorfogyasztással járó következményekkel, szóval vigyázzon, ne vigye túlzásba az édes fájdalomcsillapítást!

Vote it up
198
Tetszett?Szavazzon rá!