Főzési trükkök

Öt remek módszer, amellyel könnyedén egészségesebbé és táplálóbbá teheti a főztjét a család örömére

Permetezze az olajat
Vásároljon egy egyszerű, pumpás permetszórót és töltse meg kedvenc étolajával! Ezzel olajozza a serpenyőket, a wokot és a grilltálcákat, de az eszköz segítségével az olajat akár közvetlenül is rápermetezheti a salátalevelekre. A módszerrel jelentősen csökkenthető a főzéshez használt olaj mennyisége, anélkül, hogy az hatással lenne az ételek ízére.

Mártások tejszín nélkül
Ha húsételhez mártást vagy tésztaszószt készít, tejszín helyett használjon joghurtot vagy krémsajtot. Az étel ugyanolyan finom lesz, ám jóval kevesebb zsírt és kalóriát tartalmaz.

Zöldség és gyümölcs kicsit másképp
Növelje családja zöldség- és gyümölcsfogyasztását az alábbi módon.
Turmixoljon össze néhány csészényi enyhén megpirított zöldséget (például vöröshagymát, zellert, pritaminpaprikát, karfiolt vagy sárgarépát), s ezt a pürét használja fel a mártások, raguk és levesek készítésekor. Az ételek így nemcsak ízesebbek lesznek, hanem rengeteg vitamint és antioxidánst is tartalmaznak.
A különféle süteményreceptekben előírt zsiradék felét helyettesítse alma- vagy szilvapürével. A főtt almához vagy beáztatott és kimagozott szilvához 100 grammonként 5 evőkanál vizet adjon és turmixolja sima masszává. Ha a pürét joghurthoz keveri, már kész is a villámgyors desszert.

Burgonyavariációk
A vajas burgonyapüré helyett próbálja ki az alábbiakat!
Keverjen egy kis karfiolpürét az összetört krumplihoz. Az íze alig változik, s kevesebb keményítőt és több rostot fog tartalmazni. Csökkentse a vaj mennyiségét, helyette fölözött tejet használjon.
Az összetört burgonyához adjon egy kiskanál magos mustárt.
A sült burgonyának jó alternatívája lehet a sült tök vagy zeller. Mindkettő jóval táplálóbb, mint a krumpli.

Egy kevés zsír kell
Egyes vitaminok csak zsírban oldódnak, ezért az étrendjében szerepelnie kell némi zsiradéknak. A jó hír az, hogy a sült hús például épp elegendő zsírt tartalmaz ahhoz, hogy a szervezete hasznosítani tudja a zöldségköretben lévő vitaminokat.
 

Íme, pár további konyhai praktika és filléres trükk!

Vote it up
216
Tetszett?Szavazzon rá!