Facebook: tények és tévhitek

Több mint 1,2 milliárd ember használja, így nem csoda, hogy sok minden terjed róla. Tudja meg, mi igaz ebből és mi nem

Négy tévhit a Facebookról
A felhasználó megtudhatja, ki nézi a bejegyzéseit. A Facebook nem teszi lehetővé, hogy a felhasználó lássa, ki nézi a bejegyzéseit. Ha egy applikáció azt állítja, hogy erre képes, az átverés. A Facebookon kívülről ez nem oldható meg.

 A Facebook áruba bocsátja a felhasználók személyes információit és fényképeit. Az oldal alapelvei ezt nem teszik lehetővé. A hirdetések célzott közvetítése névtelenül történik, vagyis ön látja a hirdetést, de a hirdető nem tudhat az ön adatairól.

 A Facebook fizetőssé válik. Egyrészt a cég hivatalosan közölte, hogy ez nem szerepel tervei között. Másrészt nem is érné meg nekik, mert az oldal attól a tartalomtól függ, melyet a látogatói állítanak elő. A Facebook működése a magazinok előfizetésére hasonlít: minél több az előfizető, annál nagyobb a hirdetési bevétel.

 Ha adatvédelmi nyilatkozatot tesz közzé, megvédi a fotóit, szövegeit. Időről időre kaphat olyan tanácsot valamelyik ismerősétől, hogy másoljon le és tegyen közzé egy adatvédelmi nyilatkozatot, amely megtiltja a Facebooknak, hogy felhasználja az ön fotóit és egyéb tartalmát. Semmi értelme. Olvassa el a Facebook „Jogi és Felelősségi Nyilatkozat”-át, és annak megfelelően állítsa be a saját adatvédelmét.

Négy tény a Facebookról
 A hirdetéseket a demográfiai adatokhoz igazítja. A Facebook bevétele hirdetési felületek árusításából származik. Kiközvetíti a felhasználók földrajzi helyzetét, foglalkozását és végzettségét a hirdetőknek, így az oldal látogatói személyre szabott hirdetéseket láthatnak.

 A Facebook nyilvántartja, felhasználói milyen oldalakat látogatnak. Miután ön bejelentkezik a Facebookra, és egy oldalt megjelöl a Tetszik vagy Megosztom gombbal megjelöl, a Facebook eltárolja ezt az információt.

 A világ odavan a Facebookért. Az oldal már több mint 70 nyelven olvasható, és a föld minden 13. lakója már járt a Facebookon. Az ausztrálok havonta több mint 7 órát töltenek itt, ez világrekord.

 A Facebookon nincs szünet. Húszpercenként közel egymillió linket osztanak meg a Facebookon, és a felhasználók átlagosan 90 bejegyzést készítenek havonta. A 16 millió rajongói oldal mellett több mint 900 millió kapcsolati lehetőség áll a felhasználók előtt egyebek között a csoportok, az események és az alkalmazások révén.

Vote it up
231
Tetszett?Szavazzon rá!