Felkészülni! Vigyázz! Sajt!

Nem olcsó, de nagyon egészséges. Kényeztesse az ínyét és tegyen szívességet a szívének: majszoljon sajtot

A Wake Forest Egyetem orvosi karán végzett vizsgálat szerint a napi egy adag (nagyjából négy dobókockányi) sajtot fogyasztó nők szervezetében magasabb volt a HDL-koleszterin (jó koleszterin) és alacsonyabb az LDL-koleszterin (rossz koleszterin) szintje, mint a kevesebbet fogyasztók esetében.

A férfiaknál kisebb mértékű előnyt tapasztaltak, talán azért, mert ők hajlamosak olyan sajtfajtákat választani, amelyek több sót és telített zsírsavat tartalmaznak. Ha az ínyét és a szívét egyaránt kényeztetni kívánja, tegyen így:

Hajtson a soványra
A mozzarella, a cheddar és más sovány sajtok íze nem sínyli meg, hogy kevesebb bennük a telített zsírsav, ráadásul a verőerek számára hasznos kalciumot és esszenciális zsírsavakat sem kell nélkülöznie annak, aki ezek mellett dönt.

Hagyja ki a zsírmentes termékeket
A legtöbbjükben rengeteg a nátrium, mert konyhasóval próbálják pótolni a gyengébb ízt, állaguk pedig gyakran radírgumira emlékeztet.

Ínyenckedjen
A sajtkülönlegességek zsírdúsak ugyan, de erőteljes aromájuk annyira kellemes, hogy nyugodtan beérheti szerényebb adaggal.
 

Kíváncsi néhány remek sajtos receptre? Kattintson!

Vote it up
220
Tetszett?Szavazzon rá!