Feszültségoldó trükkök

Elsőre kicsit talán furcsák ezek az ellazulást segítő gyakorlatok, ám meglepően hatékonyak, és az elalvást is segítik

Nyelvet kidugni!
Tátsa ki a száját amekkorára csak tudja, öltse ki a nyelvét, és nyissa tágra a szemét. Maradjon így körülbelül 20 másodpercig. Ügyeljen arra, hogy közben normálisan lélegezzen. Ismételje meg háromszor a gyakorlatot. Idegnyugtató hatása mellett a tokanövesztés és az apró ráncok kialakulása ellen is hatásos. Legjobb, ha otthon próbálja ki, mivel a munkahelyen igencsak meglepődhetnek a kollégák. Lefekvés előtt alkalmazva ez az egyszerű gyakorlat segít megszabadulni a nap folyamán felgyülemlett feszültségektől.

Kezeket ökölbe!
Szorítsa ökölbe a kezét, feszítse meg arca és feneke izmait, nyelvét pedig nyomja a szájpadlásához. Maradjon így egy rövid ideig – számoljon el ötig –, majd egy erőteljes kilégzéssel lazítsa el a megfeszített izmokat. Ismételje meg háromszor a feszítést és a lazítást. Valószínűleg meg fog lepődni, hogy utána milyen ellazultnak érzi majd magát. A gyakorlat az elalvást is segíti.

Repüljön, mint a sas
Álljon egyenesen, lába legyen vállszélességű terpeszben. Fújja ki a levegőt, és közben felsőtestével hajoljon előre. Karját nyújtsa ki oldalra, tenyere lefelé nézzen. Képzelje azt, hogy ön egy magasban köröző sas. Mozgassa a karját lassan fel és le. Ha úgy érzi, hogy elfogyott a levegője, lassan egyenesedjen fel és lélegezzen mélyeket. Kilégzéskor hajoljon megint előre. Ismételje meg a gyakorlatot 3-4 alkalommal, majd folytassa a munkáját vagy ha este végzi, bújjon ágyba. Elalvás közben lelki szemei előtt még egyszer felidézheti a kék égen szabadon szálló sasmadarat.

Lassítson
Gondolatban változzon csigává vagy teknősbékává, és mozogjon egészen lassan. Ennek megfelelően tekintetével is lassítva pásztázza környezetét, és fékezze le a gondolatait. A legtöbb ember ilyenkor megnyugszik, és másként tekint az őt körülvevő világra. Ezt a gyakorlatot kis módosítással az ágyban is elvégezheti. Feküdjön a hátára, majd egészen lassan nézzen körül a szobában. Ezután – mint egy lassított felvétel – forduljon az oldalára vagy a szokásos alvópozíciójába. Komótosan húzza magára a takarót és hunyja be a szemét.

Rázza le a stresszt
Álljon egyenesen, vállszélességű terpeszben. Rázza meg az egész testét, különösen a karját és a lábát. Közben erőteljesen fújja kifelé a levegőt. Így megszabadulhat lelki terheitől, negatív gondolataitól, gondjaitól, napi bosszúságaitól, a stressztől. Ezután térjen vissza a feladataihoz vagy feküdjön le – megtapasztalhatja, hogy mindjárt könnyebben megy akár a munka, akár az elalvás.
 

Tudta, hogy számos gyógynövény is enyhíti a stresszt?

Vote it up
13
Tetszett?Szavazzon rá!