Fogvédő nedves száj

Ugye, szeretné megóvni fogai épségét? Egyszerű a megoldás: bizonyos ételekből egyen többet, másokat pedig kerüljön

Kapcsolódó cikkek

Mi óv éjjel-nappal a fogszuvasodástól? A nyál. Ez az ásványi anyagokban gazdag testnedv kalcium- és foszfortartalmával táplálja a fogsort, és közömbösíti a savakat, amelyeket a baktériumok a szájüregben maradó cukorból termelnek. Ám könnyen elapadhat, ha sportolás, gyógyszerfogyasztás, nyelőcsőreflux vagy hányás miatt kiszáradás lép fel. Szerencsére a szájszárazság is kezelhető.

Mosolyétrend
Fogyasszon kötött állagú, ropogós húsú zöldséget-gyümölcsöt, mert serkenti a nyálelválasztást, ezáltal pótolja a fogak ásványi alkotóelemeit, és védi a fogzománcot. Erősítik a hatást a kalciumban és foszforban dús élelmiszerek, például az olajos magvak, a tej, a sajt és a csirke.

Lehetőleg kerülje a savas – 5,5-nél alacsonyabb pH-értékű – élelmiszereket, amilyen a vörösbor, kóla, grépfrút, savanyúság, majonéz, narancslé, almabor, ecet és világos sör.

Egyen inkább lúgos, azaz magasabb pH-jú ételeket, amilyen a vörös hús, a tenger gyümölcsei, baromfi, tej, szénsavmentes ásványvíz és a kemény sajtok, mivel ezek semlegesítik a cukrokból képződő savakat.

Vote it up
201
Tetszett?Szavazzon rá!