Fogyást segítő zöld ételek

Az alábbi ételfajták mind egészségesek, ráadásul más és más módon, de elősegítik a kilók leadását is. Receptötletekkel!

Káposzta
A rostokban gazdag fejeskáposztát nemcsak sertéssülttel lehet párosítani: remekül illik a sovány húsfélék, például a csirkemell vagy pulyka, valamint a tofu mellé is. Ha ennek a zöldségnek adja a főszerepet a tányéron, hamarabb jóllakik ezzel az egészséges tápanyagokban gazdag étellel – a káposzta sok rostot, C-vitamint, folsavat és mangánt tartalmaz –, így kevésbé valószínű, hogy repetáért vagy desszertért nyúl. A legegyszerűbb recept: reszeljen le egy kis fej káposztát, majd hintse meg egy kis olívaolajjal, ecettel, mézzel, tengeri sóval és borssal.

Avokádó
Az avokádó nemcsak jó adag egészséges egyszeresen telítetlen zsírsavat, hanem több mint húszféle létfontosságú tápanyagot is biztosít, többek között rostokat, káliumot, E-vitamint és folsavat. Egy nemrég végzett kutatás azt mutatta ki, hogy a rendszeres avokádófogyasztók általában is egészségesebb étrendet követtek, kevesebb cukrot fogyasztottak, alacsonyabb a testtömegindexük és a derékkörfogatuk. A Kaliforniai Egyetem legfrissebb felmérése pedig megállapította, hogy azokat, akik a hamburgerüket egy szelet avokádóval egészítették ki, kevésbé érintették a gyulladások és a vérkeringési problémák, mint azokat, akik kihagyták az avokádót a szendvicsükből. Ha netán nem kedveli az ízét, turmixba is keverheti, mely így tartalmasabb, kellemesen krémes állagú lesz.

Tökmag
Ezek az ízletes, mélyzöld magok telis-teli vannak fontos ásványi anyagokkal, például vassal, foszforral és magnéziummal, emellett a cinktartalmuk sem elhanyagolható. Próbálja ki a sós-fűszeres leveseket egy marék pirított tökmaggal, vagy ropogtasson el valamennyit tízóraira! Ha éppen nem jut tökmaghoz, a pisztácia ugyanilyen remek választás. Mindkét zöld magféleségben sok az antioxidáns, ezért csökkentik a szívbetegségek kockázatát. Ráadásul nagyban megkönnyítik, hogy odafigyeljen a súlyára: ha tisztítatlan formában szerzi be, minden szemet külön meg kell pucolnia, ezért lassabban megy a nassolás, és kevésbé is viheti túlzásba.

Zöldpaprika
A zöldpaprikában köztudottan rengeteg a C-vitamin, mely hatékony zsírbontó. A kutatások szerint azok, akik nem fogyasztanak elég C-vitamint, nehezebben tudják leadni a zsírfeleslegüket, így ha sok C-vitamindús zöldséget és gyümölcsöt eszik, könnyebben átállíthatja a szervezetét súlycsökkentő üzemmódba. Ez a vitamin a vas felszívódását is elősegíti, ezért érdemes az ásványi anyagokban gazdag marhahús, lazac, csirke vagy spenót mellé némi zöldpaprikát is adnia. Ha pedig gyors, fogyókúrás nassolnivalóra vágyik, tegyen egy kis kanál zsírszegény túrót egy szelet paprikára, szórja meg őrölt borssal, és már rágcsálhatja is.

Kelkáposzta
Ez a zöld tápanyagbomba a legegészségesebb ételek igazi királya: nagyon sok benne a kalcium, mely a kutatások szerint összefüggésbe hozható a karcsúbb vonalakkal. Ezen kívül luteint, a látás szempontjából fontos vitamint és vasat is tartalmaz. Sokoldalúságának köszönhetően jól helyettesít más zöldségféléket például levesekben. Ha valami egészségesebbre cserélné a burgonyachipset, íme, egy nagyszerű ötlet: mossa meg a kelkáposztaleveleket, hintse meg tengeri sóval, és süsse a sütőben 10 percig.

Lime
Nemcsak italok kísérője lehet: ez a rendkívül sokoldalú citrusféle még a fogyásban is segít. Válasszon olyan zöldcitromokat, melyek a méretükhöz képest nehezek és kemények, a héjuk pedig fényes és sötétzöld. A következő módon készíthet egyszerű és egészséges desszertet: reszelje le két nagy lime héját, keverje össze a levükkel, 3 bögre kókusztejjel és fél bögre mézzel. Turmixolja össze, öntse egy tálba, és a mélyhűtőben fagyassza meg. A zöldcitrom akkor is a legjobb választás, ha valamivel feldobna egy pohár jeges vizet, vagy egy könnyű sört.

Vote it up
298
Tetszett?Szavazzon rá!