Fogyókúrás mítoszok

Elég sokan kitartanak dédelgetett, de téves elképzelések mellett, amelyek gátolhatják karcsúsodási törekvéseiket

A Reader’s Digest és a Yahoo! Health összefogott, hogy felmérje, mit tudnak önök a kilók leadásáról, és mit tesznek ennek érdekében.

Mítosz: Önök úgy tartják, hogy a fogyáshoz a legjobb fegyverük a testmozgás. A megkérdezett felnőttek 71%-a gondolja úgy, hogy a tartós súlyleadás legjobb módja a testedzés. Csak 41% véli úgy, hogy a legjobb módszer az energiabevitel korlátozása.

Igazság: A testedzés önmagában a teljes testsúlyt csak 3%-nál kisebb arányban csökkenti. A hatékony súlyleadás érdekében a testedzést a megfelelő diétával kell párosítani.

Mítosz: Önök úgy vélik, hogy az aerob gyakorlatok égetik el a legtöbb zsírt. Miközben a válaszadók 71%-a jár aerob, azaz fokozott oxigénfelvétellel járó edzésekre, 56% véli úgy, hogy ezen a módon égeti el a legtöbb zsírt.

Igazság: Az egyforma intenzitással végzett aerob gyakorlatok közel sem olyan hatékonyak, mint ha a zsírlerakódás megelőzése érdekében váltakozó intenzitású edzéssel vagy erőedzéssel lepjük meg a szervezetünket. Egy vizsgálat szerint már heti három 11 perces erőedzés is fokozza az alvás közbeni anyagcserét és az elégetett energia mennyiségét. A lényeg az intenzív erőkifejtés és a rövid pihenők váltogatása.

Mítosz: Önök úgy vélik, hogy az egyszerű séta is megteszi. Az embereknek csak 29%-a erőlködik „sokat” testedzés közben, míg 59% csak egy kicsit, 13% pedig egyáltalán nem.

Igazság: Egyre több kutatás eredménye támasztja alá, hogy az energia felhasználásának és a fitté válásnak a leghatékonyabb módja a rövid, intenzív erőkifejtés, amikor a szív valóban erősen pumpál.
 

Meglepetés: Ha tévesen úgy ítéli meg, hogy keményebben edz, mint ahogy valójában, a kutatási eredmények szerint hajlamosabb lesz visszahízni. Honnan tudhatja, hogy jól csinálja-e? Onnan, hogy edzés közben nehezen tud folyamatosan beszélgetni.

Vote it up
307
Tetszett?Szavazzon rá!