Fogyózik? Óvakodjon a hideg víztől

Vajon miért van az, hogy az úszás nem olyan eredményes zsírapasztó, mint sokan gondolják?

Az úszást többnyire általánosan hasznos testmozgásnak tekintik, és egyeseknek valóban jót tesz, mert a víz felhajtó ereje csökkenti az ízületek megterhelését. A hideg vízben edzés azonban nem feltétlenül ideális megoldás azoknak, akik fogyni kívánnak.

A Floridai Egyetem kutatói 45 percig szobakerékpároztatták vizsgálati alanyaikat, méghozzá előbb 20 fokos, majd 33 fokos vízben. Ezenkívül 45 percen át egyszerűen pihenhettek. Mindhárom menet után egy-egy órát ennivalóval teli helyiségben töltöttek, de azt nem közölték velük, hogy figyelni fogják a kalóriafelvételüket.

A hideg vizes edzést követően az alanyok 44 százalékkal több kalóriát vettek magukhoz, mint a meleg vizesnél, és 41 százalékkal többet, mint a pihenés után.

Úgy látszik, a testhőmérséklet befolyásolja az edzés utáni étvágyat, s ez magyarázatot adhat arra, hogy korábbi kutatások szerint azok a nők, akik úsztak, kevesebbet fogytak azoknál, akik futottak vagy bicikliztek.

Vote it up
236
Tetszett?Szavazzon rá!