Fogyasztó fahéj

Egy új tanulmány szerint a fahéj nemcsak a vércukorszintet csökkenti, de serkenti a zsírlebontást is, vagyis elősegíti a fogyókúrát

Az ínycsiklandozó, édes fűszer remekül illik a késő ősz és a tél hangulatához, s egy újonnan közölt vizsgálat szerint zsírlebontást serkentő hatása is ígéretes.

A Journal of the Academy of Nutrition and Dieteticsben közölt vizsgálat kissé talán ijesztően hangzó tudományos címe: Az őrölt fahéj hatása a posztprandiális glükózkoncentrációra normál testsúlyú és túlsúlyos felnőtteknél. A kísérlet azt vizsgálta, milyen hatást gyakorol a fahéj a résztvevők vércukorszintjére étkezés után. Az egyik csoport instant keményítős gabonakásáját hat grammnyi őrölt fahéjjal tálalták, míg a másik csoport a kását fűszer nélkül ette.

Bár a résztvevők száma alacsony volt, a fahéjjal megszórt kását fogyasztóknál lényegesen alacsonyabb volt az étkezés után 15, 30, 60 és 120 perccel mért vércukorszint. Nem rossz eredmény ennek a páratlanul finom, édeskés fűszernövénynek egy kicsike kanálnyi mennyiségétől!

Vajon mit gondol ezekről az eredményekről Tara Ostrowe dietetikus a Columbia Egyetemről, aki a New York Giants amerikaifoci-csapat táplálkozási szakértője? Bár ő is elismeri, hogy a 40 résztvevő nem túl sok, és további kutatások elvégzésére van szükség, sokak örömére hozzátette: a fahéj valóban a legújabban fogyasztóként azonosított étel.

– A tudósok már felismerték a fahéj azon képességét, hogy csökkenti a vércukorszintet és javítja az inzulinérzékenységet. Ha kevesebb cukor raktározódik el zsírként, az egyúttal nagyobb segítséget jelent a szervezetnek a fogyásban.

Talán érdemes lenne minél több fahéjas ételt fogyasztania?

Vote it up
246
Tetszett?Szavazzon rá!