Fogyasztó reggelifogyasztás

Sokan abban a hitben hagyják ki a nap első étkezését, hogy ez segít lefaragni a kalóriákat. Hogy miért nincs igazuk?

A hosszú távon sikeres fogyókúrázók egyik közös szokása a rendszeres reggelizés, állítja az egyesült államokbeli Országos Testsúlynyilvántartó Szolgálat, amely azokat a felnőtteket kíséri figyelemmel, akik legalább tizenhárom kilót adtak le, és legalább egy évig nem is hízták vissza. A szolgálat nyilvántartásában szereplők 80 százaléka mindennap reggelizik.

Sokan abban a hiszemben hagyják ki a reggelit, hogy ez segít lefaragni a kalóriákat. – Csakhogy a vizsgálatok szerint azok, akik reggel nem esznek, hajlamosak a nap folyamán bepótolni a mulasztást – mondja Beth Mansfield dietetikus, aki az Ottawai Egyetem Kardiológiai Intézetében a táplálkozástudományi programot vezeti.

Az egészséges reggeli kulcsa az egyensúly és a mértéktartás. Fogyasszon egy-egy kis adagot négy tápanyagcsoport – összetett szénhidrát, fehérje, gyümölcs, tejtermék – közül legalább háromból, valamint némi zsiradékot. És ne feledkezzék meg a rostról, amely kisebb energiabevitel mellett is nagyobb teltségérzést nyújt. Íme, öt könnyű reggeli Mansfield módra a fentiek szerint:

két deci főtt zabpehely fél deci almalével és egy csésze kávé két deci sovány tejjel
egy-két szelet pirított Graham-kenyér, egy-két evőkanál mogyoróvaj, egy kis banán és egy pohár zsírszegény joghurt
fél pirított korpás zsömle, rajta egy bevert tojás, egy szelet ráolvasztott Pannónia sajt, a tetejére két szelet paradicsom, hozzá egy deci gyümölcs- vagy zöldséglé
két deci gyümölcssaláta egy deci sovány tehéntúróval és nyolc szem mandulával
egy deci müzli vagy gabonapehely egy pohár tetszés szerinti ízesítésű joghurttal
 

Itt talál további reggeli recepteket!