Fogyasztó reggelifogyasztás

Sokan abban a hitben hagyják ki a nap első étkezését, hogy ez segít lefaragni a kalóriákat. Hogy miért nincs igazuk?

A hosszú távon sikeres fogyókúrázók egyik közös szokása a rendszeres reggelizés, állítja az egyesült államokbeli Országos Testsúlynyilvántartó Szolgálat, amely azokat a felnőtteket kíséri figyelemmel, akik legalább tizenhárom kilót adtak le, és legalább egy évig nem is hízták vissza. A szolgálat nyilvántartásában szereplők 80 százaléka mindennap reggelizik.

Sokan abban a hiszemben hagyják ki a reggelit, hogy ez segít lefaragni a kalóriákat. – Csakhogy a vizsgálatok szerint azok, akik reggel nem esznek, hajlamosak a nap folyamán bepótolni a mulasztást – mondja Beth Mansfield dietetikus, aki az Ottawai Egyetem Kardiológiai Intézetében a táplálkozástudományi programot vezeti.

Az egészséges reggeli kulcsa az egyensúly és a mértéktartás. Fogyasszon egy-egy kis adagot négy tápanyagcsoport – összetett szénhidrát, fehérje, gyümölcs, tejtermék – közül legalább háromból, valamint némi zsiradékot. És ne feledkezzék meg a rostról, amely kisebb energiabevitel mellett is nagyobb teltségérzést nyújt. Íme, öt könnyű reggeli Mansfield módra a fentiek szerint:

két deci főtt zabpehely fél deci almalével és egy csésze kávé két deci sovány tejjel
egy-két szelet pirított Graham-kenyér, egy-két evőkanál mogyoróvaj, egy kis banán és egy pohár zsírszegény joghurt
fél pirított korpás zsömle, rajta egy bevert tojás, egy szelet ráolvasztott Pannónia sajt, a tetejére két szelet paradicsom, hozzá egy deci gyümölcs- vagy zöldséglé
két deci gyümölcssaláta egy deci sovány tehéntúróval és nyolc szem mandulával
egy deci müzli vagy gabonapehely egy pohár tetszés szerinti ízesítésű joghurttal
 

Itt talál további reggeli recepteket!

Vote it up
248
Tetszett?Szavazzon rá!