Gondtalan üdülés

Számos nyavalya veszélyeztetheti a nyaralás örömeit. Íme, pár tanács a fej- és hasfájás nélküli utazáshoz

 >>Tengeri- és légibetegség: A kettő ugyanarra az okra vezethető vissza – az agy nehezen értelmezi, ha ellentmondanak egymásnak a szemből, a fülből és az ízületekből érkező ingerületek. Dr. Jay Buckey amerikai űrhajós, aki civilben a New Hampshire-i Dartmouthi Orvosakadémia oktatója, a Columbia űrsikló fedélzetén maga is bajlódott ezzel. Személyes tapasztalatból leszűrt tanácsai: tartsa minél nyugodtabban a fejét, ne olvasson, és ne nézzen mereven közeli, lerögzített tárgyakat. Hajóúton lehetőleg menjen fel a fedélzetre friss levegőt szívni. A ringó mozgás az alsóbb szinteken és a hajótest középső részén a legkisebb mértékű.

>> Gyomorpanaszok: Az üdülőhajókon fellépő heveny emésztőszervi problémákért sokszor a norovírus felelős, amely hetekig fertőzőképes marad a kilincseken és más felületeken. Gyakran és alaposan mosson kezet (a jelek szerint a szappanos víz hatékonyabb, mint az alkoholos kézfertőtlenítők). – Utazás közben ügyelek arra, hogy óránként igyak egy pohár vizet, mert az tényleg mindent megmozgat – árulja el székrekedés elleni módszerét dr. Sophie Dojacques. A doktornő magnéziumtablettát is visz magával, mert a magnéziumhiány székrekedést okozhat. Napi 350 mg nyugodtan szedhető.

>> Fülfájás: Az ásítástól vagy a rágógumizástól „kipattoghat” a füle, de ha komolyan bedugult, fogadja meg dr. Buckey tanácsát, és esetleg halassza el a repülést. Általában azonban megakadályozza a füldugulást, ha a felszállás előtt legalább fél órával pszeudoefedrin tartalmú orrcseppet használ.

>> Jetlag: Időzónánként körülbelül egy nap kell a szervezetnek, hogy hozzászokjon az időeltolódáshoz. Hosszú repülőutakat követően jót tesz, ha több napon át napközben sok fény éri.

Vote it up
258
Tetszett?Szavazzon rá!