Gyógyító írás

Teljesen elszoktunk attól, hogy kézzel írjunk, pedig aki tollat ragad, például elűzheti a stresszt és jobban alszik

Miután több mint egy évtizeden át szenvedett a menstruáció előtti szindrómától, a 44 esztendős Debra Van Wert elkezdte papírra vetni a tüneteit. A New York állambeli Rochesterben élő asszony három hónap múltán észrevett egy összefüggést. – Az írás segített előre kiszámítanom a kellemetlen időszakokat, megállapítanom, mely hetekben érzem a legjobban, illetve a legrosszabbul magam – magyarázza Van Wert. Ma már jobban kézben tartja az állapotát.

Rátalált a megoldásra
A kutatók felfedezték, hogy a naplóvezetés enyhítheti a fájdalmat, segíthet a súlycsökkentésben, sőt akár súlyos stresszállapotokban is. – Az írás változásokat idézhet elő a stresszre adott immun- vagy hormonális válaszokban, javíthatja társas kapcsolatainkat és a stresszel való megbirkózás képességét – mondja Joshua M. Smyth, a Syracuse-i Egyetem pszichológusa, aki azt tapasztalta, hogy a megrázó élmények leírása csillapítja a reumás ízületi gyulladásban szenvedők fájdalmait, javítja az asztmások légzését. Más vizsgálatok az írás alábbi előnyeit tárták fel:

Súlycsökkentés
Kimutatták, hogy a részletes étrendi napló vezetése segít a fölös kilók leadásában. Egy vizsgálat szerint a naplóírás a súlycsökkenés legbiztosabb előjele. A kutatók megállapították, hogy az étrendi napló segít tudatosítanunk magunkban kalóriafogyasztásunkat és zsírfelvételünket. Ha az ember tudja, mennyit eszik, könnyebb változtatnia rajta.

Pihentetőbb alvás
A Temple Egyetemen kiderítették, hogy azok a nők, akik írtak megrázó élményeikről, például az őket ért nemi erőszakról vagy súlyos autóbalesetükről, rendre kevesebb fejfájásról, alvászavarról és depressziós tünetről számoltak be, mint azok, akik nem.

Harc a betegség ellen
Az izraeli Ben Gurion Egyetem 2002-es vizsgálatában azok, akik írtak egy stresszt okozó eseményről, a következő tizenöt hónapban kevésbé látogattak orvosi rendelőket.

Stresszűzés
A Chicagói Orvosi Egyetem felmérése szerint azok a családi támogatást nélkülöző rákbetegek, akik napi húsz percben a betegségükről írtak, akár hat hónapig kevesebb stresszt érzékeltek.
 

Kíváncsi, miféle gyógyhatással bír a nevetés, az érintés, a szex, a kertészkedés, az imádság, a fürdő, az állattartás és a stressz?

Vote it up
216
Tetszett?Szavazzon rá!