Gyógyító masszázs

Íme, néhány masszázsfajta, amely bizonyítottan nemcsak ellazít, hanem más egészségi előnyökkel is kecsegtet

Svédmasszázs
A masszőr egyik vagy mindkét tenyerét hosszan végigcsúsztatja a bőrön, megemeli és gyúrja a szöveteket, azután gyors vagy változó ütemben paskoló, doboló mozdulatokat tesz.
Előnyei Serkenti a vérkeringést, felvillanyozza a testet. Ugyanakkor ellazítja a feszes izmokat, és csillapítja az ízületi fájdalmakat, állítja Peggy Bell, a Kanadai Gyógymasszőrök Szövetségének elnöke.

Reflexológia (talpmasszázs)
A masszőr nyomást gyakorol a páciens talpának különböző pontjaira, ujjaival kitapintja és körkörösen dörzsöli, tenyerével nyomkodja azokat.
Előnyei Oldja a feszültséget, javítja a vérkeringést, enyhítheti a fejfájást, pánikrohamokat, emésztési zavarokat.

Siacu
Mialatt a páciens teljesen felöltözve fekszik a szőnyegen, a masszőr tenyerével és ujjaival gyöngéden nyomkodja a test bizonyos részeit.
Előnyei Energiával tölt fel, jótékonyan hat sportsérülések, nyakfájás, fejfájás és székrekedés esetén.

Forró köves
Különböző méretű lapos, sima köveket forró vízben felhevítenek, majd a fő csakráknál, azaz energiaközpontoknál a testre és a test alá helyeznek. A masszőr söprögető mozdulatokkal simítja végig a testet, a reflexológia és a siacu elemeit is felhasználja.
Előnyei A forró kövek oldják az izomfeszültséget, javítják a vérkeringést.