Győzze le a tavaszi allergiát

Kezdődik a sokak által rettegett szezon. Íme, pár kevésbé ismert tanács a tünetek megelőzésére

Biztosan milliószor hallotta már a szokásos tanácsokat: a szezonális allergia más néven szénanátha tünetei esetén forduljon orvosához, szedjen antihisztamint és kerülje az allergéneket, amennyire csak lehet – azaz inkább ne mozduljon ki otthonából. Helyes tanácsok, mégis, ha valami alternatívát keres az allergia tüneteinek csillapítására, fogadja meg a mi ötleteinket is.

Alaposan vizsgálja át lakását
Elsőre lehet, hogy meglepő, de a biztonságosnak tűnő otthon valójában gyakran rosszabb az allergiásnak a külvilágnál. Ha az allergiás tünetek egész éven át jelen vannak, az határozott jele annak, hogy otthon is kell legyen allergénforrás.A szövethuzatos kanapék, a párnák, a kárpit, a szorosan bezárt ablakok, a meleg, dohos terek – gyakorlatilag egy allergénaknákkal terített mező. Kutatások szerint a beltéri légszennyezés a kültérinek akár tízszerese is lehet, és hatásában is sokkal károsabb, főleg, mivel időnk 90 százalékát benn töltjük. Nagyon fontos tehát, hogy pincétől padlásig átnézze otthonát, hogy megállapítsa, hol gyülekeznek azok az allergének, amire érzékeny lehet. Első számú gyanúsított az ágynemű, a kárpit, a dohos szobák és a szellőzők az első számú gyanúsítottak. Esetleg vásároljon légtisztítót.

Táplálkozzon megfelelően
A nem megfelelő étkezési szokások egészségi problémákhoz vezethetnek, a már egyébként is meglevőket pedig súlyosbíthatják. Odafigyeléssel azonban épp ellenkezőleg, a helyes táplálkozás enyhíthet például az asztmán és a szezonális allergiákon. Kutatások bizonyították, hogy a gyümölcsökben, zöldségekben, magvakban, zöld teában és még sok egyéb ételben és italban megtalálható antioxidánsok gyulladáscsökkentő hatásúak és segíthetnek az allergia kordában tartásához. Vigyázzon: ez a tanács nem tekinthető általánosnak a bizonyos ételekre allergiások esetében.

Csökkentse el a túlsúlyt
A túlsúlyosság összefüggésbe hozható a szívbetegségektől kezdve a rákos betegségekig mindennel. A felesleges kilók cipelése ráadásul nehezíti a levegővételt – a legutolsó dolog, amire egy allergiától szenvedő ember vágyhat. A has körüli zsír megakadályozza a tüdőt, hogy teljesen kitárulkozhasson, a rekeszizmokat pedig a szabad mozgásban; egyszerűen szólva, nem tud egy jó mély lélegzetet venni. Fogyással könnyebben hozzájuthat a szükséges oxigénhez.

Kevesebb idegeskedés
Mindahányszor stresszes szituációba ütközik – legyen az forgalmi dugó, tűzeset vagy pénzügyek – szervezete nagy mennyiségű stressz hormont bocsát ki: ezek riadóztatják a test különböző részeit, hogy legyenek akciókészek. Ha ez nap mint nap végbemegy levezetés nélkül, az végül az immunrendszer kárára fog menni, a gyenge immunrendszer pedig súlyosabb allergiás tünetekkel jár. Meg kell tanulni kezelni a stresszt, azaz jól reagálni rá.

Egészítse ki a kezelést alternatív módszerekkel
Ha a szokásos antihisztamin mellett a következő négy ötletet is kipróbálja, az segíthet az allergiás tünetek enyhítésében:

• Napi multivitamin és ásványianyag-kiegészítő, amely tartalmaz magnéziumot, szelént, C-, E- és az összes B-vitamint,
• Egy csésza borsmentás vagy kamillatea minden este lefekvés előtt,
• Tetszés szerinti gyógynövényes kiegészítő, szárított borostyánlevél vagy piknogenol (kivéve, ha a gyógynövényre érzékeny),
• Kéthetenként két hét szünet beiktatásával naponta bíbor kasvirág (Echinacea) fogyasztása.
 

Íme, pár további tanács a szénanátha megelőzésére!

Vote it up
275
Tetszett?Szavazzon rá!