Gyermekbarát koszt

Ha a kicsi nem szívesen eszik zöldségeket, az alábbi trükkökkel becsempészheti azokat például palacsintába vagy pizzába

Az elfoglalt anyuka ráunt, hogy könyörögnie kell három csemetéjének, ha zöldséget akar etetni velük. – Már-már rettegtem az étkezésektől – állítja az azóta két szakácskönyvet is jegyző amerikai Jessica Seinfeld. – Egyik este, miközben vacsorát főztem, és sütőtökpürét készítettem a kisbabának, az az őrült ötletem támadt, hogy belecsempészek egy kicsit a püréből a család többi tagjának szánt sajtos tésztába. Nem is látszott a tök, az étel állaga tökéletes maradt, úgyhogy még egy kicsit adtam hozzá. Némi lelkifurdalás gyötört, hogy becsapom az én drágaságaimat, de eleget kevertem bele ahhoz, hogy egészséges, jóízű ételt tehessenek az asztalra. Lélegzet-visszafojtva vártam. Sikerült! A porontyaim belapátolták az adagjukat.

Seinfeld mama azóta édesburgonyát rejt a palacsintába, karfiolt a krumpliba és spenótot a pizzába.

Lopakodó egészség
Így készítse elő és hőkezelje a pépesíteni kívánt zöldségféléket:

Cékla Ujjnyira visszavágott szárral, meghámozatlanul alufóliába csomagolva körülbelül egy órán át 200° C-os sütőben sütjük vagy meghámozva, negyedekre vágva 45-50 percig pároljuk.

Brokkoli Rózsákra szedve 6-7 percig pároljuk. A pépesítéskor a sima állag eléréséhez két-három evőkanál vizet adunk hozzá.

Karfiol Rózsákra szedjük, a torzsáját eldobjuk. 8-10 percig pároljuk. Szükség esetén két-három evőkanál vízzel pépesítjük.

Bébispenót 30-40 másodpercig pároljuk vagy serpenyőben egy evőkanál vízzel egy-másfél percig fonnyasztjuk.

Édesburgonya Héjastul negyedekre vágva 40-45 percig pároljuk vagy egészben hagyva, 200° C-os sütőben 50-60 percig sütjük, azután kikaparjuk a húsát a héjából.
 

Hasonló ötleteket talál itt is!

Vote it up
262
Tetszett?Szavazzon rá!