Hány lépés az egészség?

A jó egészség titka a mérsékelt testmozgás. De vajon mit jelent a „mérsékelt testmozgás” a gyaloglóknál?

Hetente ötször fél óra mérsékelt testmozgás a jó egészség titka – halljuk unos-untalan. De mit jelent a „mérsékelt testmozgás” a gyaloglóknál? A lépésszámlálók mérik a megtett lépések mennyiségét, de semmit sem árulnak el arról, milyen intenzíven edzünk. A San Diegó-i Állami Egyetem kutatói szerint igyekezzen percenként legalább száz lépést megtenni. – Ez az alsó küszöb – hangsúlyozza dr. Simon Marshall, az egyetem sportegészségügyi és táplálkozástani intézetének docense.

A gyaloglók próbálják fokozott irammal jobb formába hozni magukat. – A százlépéses tempó jót tesz a keringési rendszernek, és csökkenti egyes daganatfajták kockázatát, de az erőnlét és az oxigénellátás javításához még intenzívebb mozgás szükséges.

A zene segít
Marshall azt tanácsolja, a lépésritmus beállításához használja kedvenc számait. – Ha percenként 100-105 ütemű (bpm) számra gyalogol, lépéseit az ütemhez igazíthatja.

A professzor szerint a Bee Gees 103 bpm-es Stayin’ Alive-ja „eszményi tempó ahhoz, hogy a mérsékelt intenzitás közelében maradjon”. Ugyancsak megfelel erre a célra Justin Timberlake-től a Rock Your Body és a U2-tól a Still Haven’t Found What I’m Looking For.

Vote it up
320
Tetszett?Szavazzon rá!