Hátfájás kezelése otthon

Elege van már a munkanapok végén jelentkező görcsös hátfájásból? Íme, pár azonnal enyhülést hozó trükk


Vegyen egy jó meleg fürdőt, vagy álljon forró zuhany alá. Az is jó, ha mikróban fölmelegített nedves törülközőt vagy zselépárnát, esetleg fűtőpárnát tesz a hátára. A hő hatására ugyanis fokozódik a hát vérkeringése, enyhülnek a fájdalomjelzések, a gerinc feszes izmai pedig ellazulnak és megnyúlnak.

Guggolások
Az állandó hajolgatás helyett inkább guggoljon. A hajolgatás túlnyújtja a hátizmokat, meggyöngíti a hátat, és kifelé préseli a porckorongokat. A guggolások ezzel szemben erősítik a hátat, valamint a far és a comb izmait. Ráadásul a feneke is jobban fog kinézni.

Hátnyújtás
Feküdjön hasra a padlón, és csípőjét lent tartva lassan nyomja fel könyökével a törzsét. Ez a mozdulat kellemes érzés, ráadásul segít kiegyenesíteni a hátgerincet.

Nyújtás ülve
A görnyedt tartás nem tesz jót a hátának – de az sem, ha szálfaegyenesre húzza ki magát. Naponta többször is dőljön neki széke támlájának, ügyelve, hogy talpa a padlón maradjon, hátának pedig legyen némi görbülete (ha kell, tegyen párnát a derekához). Ez a póz egyenletesebben oszlatja el a testsúlyt, és levesz némi nyomást a gerincéről.

Séta
Az a legjobb, ha nagyjából félóránként testhelyzetet vált: föláll a székéből és sétál öt percet, vagy állva bonyolít le egy telefonbeszélgetést.

Teniszlabda
Feküdjön háttal a labdára úgy, hogy az a fájó pontot nyomja, majd engedje ellazulni a testét. A nyomás enyhe nyújtást idéz elő, és ellazítja izmait.

Pihenés
Azzal is enyhítheti a fájdalmat, ha lefekszik néhány percre – de nem néhány napra!