Hátvédmódszerek

Önnel is előfordult már az, hogy egy korábban ezerszer végzett mozdulat hatására a derekába hasított a fájdalom? Ez elkerülhető

Ha az ember derekába vagy lábszárába hasít a fájdalom, netán izomgörcs vagy lábzsibbadás vesz rajta erőt, olyankor még az állás vagy ülés is fájni tud.

Dr. Hamilton Hall, a torontói CBI egészségközpont igazgató főorvosa szerint a közönséges derékfájások leggyakoribb oka a gerincoszlop természetes elhasználódása, öregedése, a rossz testtartás meg az elégtelen támasztékot nyújtó hát- és hasizomzat. Íme, néhány „hátvédmódszer”:

Üljön rendesen
Üljön úgy, hogy az ülés igazodjon a gerincoszlop természetes görbületéhez. Az ülés fokozott nyomást gyakorol a porckorongokra, sok fájós derekú ezért szeret inkább állni. A további tanácsokért kattintson!

Erősítse a hátizmait
A gerinc körüli izmok a hasizomzattal együttműködve támasztják a gerincoszlopot. A cél nem az erő, hanem a kitartás növelése. Minél kitartóbbak a hátizmai, annál inkább remélheti, hogy megmenekül a komolyabb hátfájástól. Íme, két remek gyakorlat ehhez!

Maradjon ruganyos
A jóga és a tajcsi tudatos gyakorlatokat alkalmaz a ruganyosság fejlesztésére. Ugyancsak remek testmozgás az úszás. A vízben végzett gyakorlatok során kisebb a test súlya, így csökken a hát megterhelése.

Mozogjon
A fokozott oxigénfelhasználással járó aerob tevékenységek, például a séta és a fitneszfoglalkozások fokozzák a hát hajlékonyságát, elősegítik az egészséges testsúly megőrzését.

Ne ácsorogjon vagy üldögéljen huzamos ideig egyazon tartásban
A nehézkedés összenyomja a gerincoszlopot, ezért húsz-harminc percenként keljen föl vagy változtasson testtartást. Az ízületek mozgatása csökkenti az érintkező csontfelületek kiszáradását.

Fő az óvatosság!
Ne vigye túlzásba a hétvégi tevékenykedést. Emeléskor a dereka helyett a térdét hajlítsa, és a testéhez közel tartsa a terhet. Homorítsa a hátát, és ne emeljen túl nehezet. Ossza el a terhet a két kezében. Ha poggyásszal utazik, használjon görgős bőröndöt.