Házi gyógymódok ekcéma és pikkelysömör ellen

Mindkettőnél hasonlók a panaszok: fájdalmasan száraz bőr, viszketés. Így enyhítsen a tüneteken

Ezzel kenje be: margarin
Ezt a sűrű, zsíros konyhai hozzávalót mintha arra találták volna ki, hogy száraz, felrepedezett bőrét kezelje vele! Kenje be az érintett felületet, és hagyjon neki körülbelül 2-4 órát, hogy fel is szívja – addig fedje celofánnal és ragassza le. Ha megteheti, addig ismételje naponta a műveletet, míg a tünetek nem enyhülnek.

Ezzel kezelje: nyugtató fürdő
• Adjon egy csésze növényi vagy ásványi olajat a meleg fürdőhöz, hogy hidratálja, megnyugtassa száraz bőrét.

• Hasonlóan hatékony gyógymód, ha 2 teáskanál olívaolajat elkever egy pohár tejben, majd ezt önti a kád vizébe.

• A zabkásafürdő ugyancsak bőrnyugtató hatású. Néhány maréknyi zabkását (nem ízesítettet és nem is instantot!) őröljön le, majd a finom port szórja el a vízben.

• Ha a fürdőhöz ad 1-3 csészényi magnéziumban gazdag Epsom sót is, akkor a viszketésen is enyhíthet, és megszabadulhat a hámló bőrfelületektől. Öntsön hozzá egy teáskanálnyi levendulaolaj-esszenciát is, hogy annak nyugtató, gyógyító hatását is élvezhesse.

Ezt egye: kurkuma
Több vizsgálat során is hatékony gyulladáscsökkentőnek bizonyult a kurkuma különböző bőrbetegségekkel, így a pikkelysömörrel szemben is. A benne található antioxidáns, a kurkumin a szabad gyökök semlegesítésével rövidíti le a gyógyuláshoz szükséges időt, illetve óvja a bőrt. A maximális hatás érdekében igyekezzen mindennap fogyasztani egy teáskanállal a fűszerből – ízesítheti vele a rizses, zöldséges, tésztás ételeket egyaránt.

Ezzel kenje be: almaecet
Nem utolsósorban fertőtlenítő hatása miatt is előszeretettel használják az almaecetet a gyulladt, irritált bőrfelület nyugtatására. Használhat vattalabdát is, hogy az érintett területet közvetlenül kezelje vele, de befedhet nagyobb területet is egy tiszta papírkendő segítségével: utóbbit mártsa 1:1 arányban hígított almaecetes-vizes oldatba. Fontos, hogy a felrepedezett, vérző bőrt ne kenje be almaecettel, mert irritálni és csípni fogja!

Ezzel kenje be: olívaolaj
Az olívaolaj olyan természetes olaj, amely gazdag omega–3 zsírsavtartalmának köszönhetően hatékony gyulladáscsökkentőként működik. Dörzsöljön kevés meleg olívaolajat az irritált bőrfelületbe! Ha a pikkelysömör a fejbőrén okoz bajokat, hajmosás közben kezelje olívaolajjal, hogy az fellazítsa, eltávolítsa a száraz bőrrészeket. Belülről segítheti a gyógyulást, ha étrendjében is növeli az olívaolaj arányát.

Ezt egye: lenmag
A lenmagban sok az omega–3 zsírsav, amely gátolja a gyulladáskeltő arachidonsav képződését. Őröljön le néhány evőkanálnyi lenmagot, és adja édességhez, zabkásához vagy salátához. Utóbbit vagy bármilyen zöldséges köretet ízesíthet lenmagolajjal is.

Ezzel kenje: teafaolaj
Néhány csepp teafaolajat hígítson fel olívaolajban, majd masszírozza bele a száraz vagy pikkelysömörös bőrbe – naponta többször is. Az ősi ausztrál olaj enyhíti a viszketést és felpuhítja a plakkokat (különösen, ha enyhébb esettel áll szemben).

Ezzel kenje: aloe vera
A tiszta aloevera-gél gazdag különféle gyulladáscsökkentő és gyógyító hatású összetevőkben, az irritált bőrt pedig hűsíti, a viszketést enyhíti. Akár otthon is termeszthet aloe vera növényt, hogy a gélt házilag, közvetlenül természetes forrásából nyerhesse ki – ha erre nincs lehetősége, talál aloevera-gélt a gyógyszertárakban és a drogériákban egyaránt.

Ezzel kezelje: szódabikarbóna
Keverjen el 1½ csésze szódabikarbónát 10 liter vízben – ha gyorsan csillapítani szeretné bőre viszketését, egy törlőkendő segítségével teheti meg.

Ezt egye: halolajkapszula
Több kutatás is arra a megállapításra jutott, hogy a halolajkapszulában található omega–3 zsírsavak nagy mennyiségben (körülbelül napi 3-10 gramm között) fogyasztva javulást hozhatnak mind ekcéma, mind pikkelysömör esetén. Egyeztessen orvosával a halolajkapszula rendszeres szedésének kérdéséről – addig pedig keressen egyéb omega–3 zsírsavforrásokat! Fogyasszon minél több olívaolajat, lenmagot, olajos magvakat, illetve olajos halakat, mint a lazac, a szardínia, a hering, a makréla és a tonhal. Halak tekintetében igyekezzen heti legalább 3-4 adagot is a tányérra juttatni. Figyeljen azonban az omega–6 zsírsavakra: ezek súlyosbíthatják a gyulladásokat! Kerülje az omega–6 zsírsavban gazdag pórsáfrány-, a napraforgó- és a kukoricaolajat.

Vote it up
302
Tetszett?Szavazzon rá!