Házi gyógymódok fejfájás ellen

Ne szenvedjen feleslegesen, gyorsan orvosolhatja a helyzetet az alábbi egyszerű praktikákkal

Természetes fájdalomcsillapító? Jó eséllyel talál a konyhában!
Annyi minden miatt fájhat manapság az ember feje: határidők, viták, bosszantó főnökök, forgalmi dugók. Még a jó dolgok is megkeseríthetik az életét, a Mayo Klinika honlapján legalábbis külön kategóriaként szerepel a fagylaltos, azaz a hideg kiváltotta fejfájás. Általánosan fogalmazva a fejfájás tulajdonképpen a szervezet egyik reakciója az őt érő fizikai és érzelmi megterhelésre. Ez a reakció a fejbőrben és a nyakban lévő izmok görcsét válthatja ki, ez tenziós fejfájáshoz vezet; de van, akinél az agyhártyát ellátó erek húzódnak össze görcsösen – ez migrént okozhat. Az arcüreg eldugulása és gyulladása lüktető fejfájással járhat. Ugyanakkor jó hír, hogy a fejfájások többsége átmeneti, és házi gyógymódokkal is hatásosan enyhíthető.

Kakukkfű- vagy rozmaringolajos fejmasszázs
Csöppentsen egy-két csepp kakukkfű- vagy rozmaringolajat mindkét halántékára, és masszírozza finoman a bőrbe. Egy 2010-ben végzett vizsgálat során fedezték fel, hogy a kakukkfű- és a rozmaringolaj egyaránt tartalmaz karvakrolt, amely hasonlóan az olyan nem szteroid gyulladásgátló gyógyszerekhez, mint az ibuprofen, gátolja a COX2 (ciklooxigenáz) nevű, a gyulladásos anyagokat termelő enzim működését. A fejmasszázs után pár percig pihenjen, hagyja, hogy az olaj kifejtse hatását.

Szedjen magnéziumot
A kutatók szerint a magnéziumnak nem szabad hiányoznia a migrénesek orvosságos szekrényéből! A megfigyelések alapján a migrénes roham alatt csökken a magnézium szintje az agyban – a rendszeres migrénes roham pedig gyakran párosul általános magnéziumhiánnyal. Két placebókontrollos vizsgálat is azt mutatta ki, hogy magnéziumkészítmények szedésével sokszor megelőzhető a migrénes fejfájás. Egyes szakértők ezért azt tanácsolják, szedjen napi 400 milligrammnyi magnéziumot magnézium-oxid vagy lassan felszívódó magnézium formájában – ezek vény nélkül kaphatók. Gazdag magnéziumforrás továbbá a tökmag, a makréla, a szárított füge és az étcsokoládé. Vigyázzon: egyeseknél a magnézium hasmenést okozhat!

Még több B2-vitamin
Egy vizsgálat során a résztvevők 3 hónapon át napi 400 milligramm B2-vitamint (riboflavint) fogyasztottak. Az eredmény: míg a placebóval kezelt betegek mindössze 15 százaléka számolt be arról, hogy a migrénes rohamok valamilyen mértékben ritkábbá váltak, a B2-vitamint szedő betegek 59 százaléka szerint a migrénes rohamok száma a felére csökkent! Hogy honnan juthat riboflavinhoz? A mandula, a szezámmag, valamint egyes halak és kemény sajtok a legjobb forrásai.

Vörösacsalapu-kivonat
A vörös acsalapu elnevezésű gyógynövényt előszeretettel ajánlják hívei migrén kezelésére. A vény nélkül kapható vörösacsalapu-kivonat hatékonyságát például legalább három placebókontrollos kutatás is bizonyította. A migrénes rohamok ritkítása érdekében az ajánlott napi adag az első hónapban napi kétszer 75 milligramm, majd az első hónapot követően napi kétszer 50 milligramm.

Áztasson gyömbért teának
A gyömbér a fejfájást kiváltó prosztaglandinok termelődését gátolja, ennek köszönhetően hatékony a migrén ellen; ráadásul a migrénes roham során a fejfájással gyakran párosuló émelygés csillapítására is alkalmas. A tea elkészítéséhez vágjon le egy gyökérből három pénzérményi méretű szeletet, és ezeket áztassa fél óráig kétcsészényi vízben.

Főzzön le egy kamillateát
A kamillatea olyan összetevőket tartalmaz, amelyek fájdalomcsillapító és nyugtató hatásúak. Felforralt vizet öntsön a filterre, és letakarva hagyja ázni körülbelül 10 percig. Ha kész, keressen egy nyugodt zugot, ahol zavartalanul elkortyolgathatja! Ízlés szerint ízesítheti mézzel.

Lábáztatás borsmenta- és levendulaolajjal
A természetes gyógymódok kedvelői szerint a lábáztatás az egyik leghatékonyabb ellenszere a fejfájásnak. Adjon a fürdőhöz pár csepp borsmenta- és levendulaolajat is, hogy a nyugtató aroma segítse az azonnali hatást.

Vote it up
270
Tetszett?Szavazzon rá!