Hét egészséges és kellemes hálószobai tevékenység

Meg fog lepődni, hiszen ebből csak egy a szex – ám a meztelenség több szempontból is hasznos

Azt tudjuk, hogy sok mindent nem ildomos a hálószoba meghitt magányában csinálni – rendes vacsorálás helyett hidegtálat cipelni az ágyba, a nyugalom szigetét szüntelenül villódzó kütyükkel irodává változtatni, illetve horrorfilmet nézni, mielőtt békés álomba szenderülne az ember.

De azt tudta-e, hogy a hálószoba nemcsak meghittséget és nyugalmat nyújthat önnek, hanem egy-két egyszerű szabály betartásával hosszabb, kellemesebb életet is nyújthat? Pedig így van. Olvassa csak tovább!

Reggelizzen az ágyban
Vigye a kávét, teát meg a pirítóst az ágyba, és kezdje a napot – lassan. Sokan hajlamosak rögtön teljes sebességre kapcsolni. Ne tegye! Több vizsgálat is bebizonyította, hogy a nap első óráiban a legnagyobb az infarktus kockázata. Bár még nem értjük teljesen a kapcsolatot a stressz és a szívbetegségek között, a nyugodt, komótos napkezdés nemcsak a lelkivilágának, hanem az egészségének is jót tesz.

Felkelés után nyújtózkodjon
Hiába lazított éjszaka, ébredéskor néhány izma merev. A Mayo Klinika kutatói szerint az ösztönös reggeli nyújtózkodás rengeteg előnnyel jár. Öt percen át nyújtózkodjon: kezdje a nyakánál, aztán jöjjön a kar meg a váll, majd a hát, a derék és végül a lábikrák: ezzel javítja a vérkeringését és az ízületei állapotát is, ráadásul ruganyosabb lesz. Nagyszerű érzés, a bemelegített izmok pedig egész nap biztonságosabban mozgatják. Ha napközben teste rugalmas és nem merev, kisebb valószínűséggel esik el és sérül meg.

Nézze meg magát meztelenül egy nagy tükörben
Sokan nem vizsgálják át a testüket, akkor sem, ha semmi bajuk a külsejükkel, így sokszor nem veszik észre a fontos változásokat, állítja Ann Wertz Garvin, a Wisconsin-Whitewater Egyetem szakértője. – Ha meztelenül nézi magát, megismeri a testét – mondja Garvin. – Így könnyebben felfigyel a dudorokra, foltokra, amelyek, ha nem múlnak el, súlyos betegségeket jelezhetnek. – Nem kell megijedni, ha valami szokatlant lát, teszi hozzá. Ha bármi aggasztja, forduljon orvosához.

Szeretkezzen
A Bristoli Egyetem és a belfasti Queen’s Egyetem kutatói 918 középkorú férfit vizsgálva megállapították: azok közül, akik hetente szeretkeztek, kevesebben haltak meg a vizsgált időszakban, mint akik ritkábban éltek nemi életet. Szex közben a szervezetben „boldogsághormon”, endorfin szabadul fel, a stresszhormon szintje csökken, mélyül a légzés, javul a keringés. Mindkét nem jól jár: az orgazmus után elálmosodunk (az alvás jót tesz), és a kalóriák is fogynak. Nosza!

Lelki béke
Ha elalvás előtt a hálószoba magányában imádkozik, meditál vagy csak sorra veszi, milyen jó dolgok történtek aznap, lelki egészségének tesz szolgálatot, és az immunrendszerét is erősíti. Robert A. Emmons, a Kaliforniai Egyetem pszichológiaprofesszora egyik könyvében kimutatja, hogy akik időt szakítanak arra, hogy köszönetet mondjanak az életnek, Istennek, a családjuknak vagy egymásnak, ritkábban szoronganak, élnek át izomgörcsöket és pánikrohamot, illetve kevésbé depressziósak, és a fejük sem fáj olyan gyakran. Nem mindegy, mire gondol utoljára elalvás előtt, állítja a szerző. Hallgasson rá!

Aludjon pucéran
Bár lefekvéskor szívesen burkolózunk meleg pokrócba, a testhőmérséklet alvás közben csökken – és ez a természetes és kívánatos. A vastag pizsama ezt akadályozza, ráadásul összegyűrődik, rátekeredik a végtagokra. Dr. Lisa Shives alváskutató úgy véli, a meztelenül alvás egészséges szokás – párok számára. (Gyerekeseknél célszerű beruházásnak tűnik a hálószobakulcs beszerzése.)

Szép álmokat
A kiadós alvás csökkenti a kortizol nevű stresszhormon szintjét, amely befolyásolja az anyagcserét – vagyis azt, hogy a szervezete miként hasznosítja a cukrokat, fehérjéket és zsírokat, szabályozza az ásványi anyagok szintjét és a víz mennyiségét. Ha rosszul alszik, gyorsul az anyagcsere, ezért éhesnek és levertnek érzi magát, s falni kezd, ami idővel elhízáshoz vezet. A hosszú és a rövid távú alváshiány is veszélyes mentális károsodást okozhat. A Sleep Doctor (Alvásdoki) név alatt blogoló Michael Breus arizonai klinikai pszichológus nem ért egyet azokkal, akik szerint kevés alvással is „elvan” az ember. Ha valaki kihagy egy éjszakát, vagy csak négy órákat alszik naponta, olyan hosszú lesz a reakcióideje, mint egy részegé. Mégis hajlamosak vagyunk eltékozolni az alvásidőt, s nem foglalkozunk azzal, hogy emiatt romlik az egészségi állapotunk. Azoknak, akik nehezen hagyják maguk mögött a napi történéseket, azt javasolja, alakítsanak ki elalvási rendet, például egy órával lefekvés előtt kapcsolják ki a tévét és a számítógépet, hogy aztán könnyebben álomba szenderüljenek.

Vote it up
250
Tetszett?Szavazzon rá!