Hét kipróbált módszer izomfájdalom ellen

Gyógyszerek és azok mellékhatásai nélkül is megszüntetheti a kínzó fájdalmat

Amikor fáj egy izmunk, általában az első ösztönös mozdulattal gyógyszerek után nyúlunk. Ám idővel még az olyan ártatlannak tűnő szerek, mint az ibuprofen vagy az aszpirin is emelik a fekélyek, az emésztőrendszeri vérzés, a magas vérnyomás és a szívroham vagy a vesekárosodás kockázatát. Szerencsére más megoldások is léteznek az izomfájdalmak kezelésére. A következő hét nem gyógyszeres kezelési mód egyike talán az ön fájdalmait is enyhíti.

Nyissa ki a mélyhűtőt
Az első egy-két napon tegyen fel hideg borogatást, és ha az izom környéke feldagadt, fáslizza be. Az egyik legjobb hideg borogatás: egy zacskó fagyasztott zöldség, például borsó. A tasak remekül alkalmazkodik a test formájához. A tasakot tegye törülközőbe, nehogy fagyási sérülést okozzon. A fagyott zöldségeket legfeljebb 20 percig tartsa a fájdalmas testrészen. Szintén ajánlatos pár nap pihenőt adni a sajgó izmoknak. Előfordulhat, hogy a fájdalom először erősebbé válik, mielőtt elkezd javulni, de ha még 3-4 nap után is érzi, forduljon orvoshoz.

Óvatosan nyújtson
Bár a fájó izmok eleinte érzékenyek, körültekintő nyújtással ellazíthatja a feszültséget, így a nap hátralevő részében kényelmesebben érezheti magát. Sőt, a további sérüléseket is megelőzheti, például hogy óvatlanul megrántsa a feszült izmot, miközben rohan, hogy felvegye a telefont.

Mossa el a fájdalmat
A jól működő nyirokkeringés gyorsíthatja az izomfájdalom elmúlását. A nyirokkeringést különösen segítik egyrészt a bioflavonoidokban gazdag zöld leveles zöldségek és a zöld tea, valamint a megfelelő folyadékfogyasztás (ez napi 8-12 pohár vizet jelent). Szintén segíti a nyirokrendszer áramlását, ha jógával és nyújtó gyakorlatokkal növeli az ízületei hajlékonyságát.

Használjon kenőcsöket
Az enyhe, gyógynövényes balzsamoktól a csípős kapszaicinos bedörzsölőkig nagyon sokféle fájdalomcsillapító krém kapható. Jó részük kiválóan hat. Dörzsöljön a fájó pontra egy kevés kenőcsöt, majd tekerjen rá műanyag fóliát. A csomagolás (azaz az ún. ’párakötés’) fokozza a krém melegítő hatását. Használat előtt tesztelje egy kis felületen, nem irritálja-e a kenőcs a bőrét.

Áztassa meg magát ecetben
Keverjen 2 pohár almaecetet a fürdővízhez: ez a módszer remekül alkalmas a fájdalmak csillapítására, de akár arra is, hogy egyszerűen ellazuljon egy stresszes nap után. Szintén hathatós segítséget nyújt a fürdőhöz adott pár csepp borsmentaolaj, mely bizonyítottan gyógyító hatású illatot áraszt.

Melegítsen babzsákot
Lehet, hogy nincs is másra szüksége, mint egy forró bab- vagy rizszsákra. Töltsön meg egy régi zoknit száraz rizzsel vagy babbal, és szorosan kösse be a nyílását. Melegítse a mikrohullámú sütő legerősebb fokozatán 30-60 másodpercig. Ellenőrizze, nem túl forró-e, majd tegye a fájó területre. Meglepően nyugtató érzés!

Próbálja ki az akupunktúrát
Az akupunktúrában a cél, hogy a fájdalom csillapításához az érintett területre irányítsák a vér áramlását. Ennek érdekében akupunktúrával, elektromos stimulációval, gyógynövényes helyi kezeléssel vagy akár akupresszúrával próbálkoznak. Hívei szerint bármelyik képes felére csökkenteni a fájdalmat vagy érzékenységet.

Vote it up
216
Tetszett?Szavazzon rá!