Hét kipróbált módszer izomfájdalom ellen

Gyógyszerek és azok mellékhatásai nélkül is megszüntetheti a kínzó fájdalmat

Kapcsolódó cikkek

Amikor fáj egy izmunk, általában az első ösztönös mozdulattal gyógyszerek után nyúlunk. Ám idővel még az olyan ártatlannak tűnő szerek, mint az ibuprofen vagy az aszpirin is emelik a fekélyek, az emésztőrendszeri vérzés, a magas vérnyomás és a szívroham vagy a vesekárosodás kockázatát. Szerencsére más megoldások is léteznek az izomfájdalmak kezelésére. A következő hét nem gyógyszeres kezelési mód egyike talán az ön fájdalmait is enyhíti.

Nyissa ki a mélyhűtőt
Az első egy-két napon tegyen fel hideg borogatást, és ha az izom környéke feldagadt, fáslizza be. Az egyik legjobb hideg borogatás: egy zacskó fagyasztott zöldség, például borsó. A tasak remekül alkalmazkodik a test formájához. A tasakot tegye törülközőbe, nehogy fagyási sérülést okozzon. A fagyott zöldségeket legfeljebb 20 percig tartsa a fájdalmas testrészen. Szintén ajánlatos pár nap pihenőt adni a sajgó izmoknak. Előfordulhat, hogy a fájdalom először erősebbé válik, mielőtt elkezd javulni, de ha még 3-4 nap után is érzi, forduljon orvoshoz.

Óvatosan nyújtson
Bár a fájó izmok eleinte érzékenyek, körültekintő nyújtással ellazíthatja a feszültséget, így a nap hátralevő részében kényelmesebben érezheti magát. Sőt, a további sérüléseket is megelőzheti, például hogy óvatlanul megrántsa a feszült izmot, miközben rohan, hogy felvegye a telefont.

Mossa el a fájdalmat
A jól működő nyirokkeringés gyorsíthatja az izomfájdalom elmúlását. A nyirokkeringést különösen segítik egyrészt a bioflavonoidokban gazdag zöld leveles zöldségek és a zöld tea, valamint a megfelelő folyadékfogyasztás (ez napi 8-12 pohár vizet jelent). Szintén segíti a nyirokrendszer áramlását, ha jógával és nyújtó gyakorlatokkal növeli az ízületei hajlékonyságát.

Használjon kenőcsöket
Az enyhe, gyógynövényes balzsamoktól a csípős kapszaicinos bedörzsölőkig nagyon sokféle fájdalomcsillapító krém kapható. Jó részük kiválóan hat. Dörzsöljön a fájó pontra egy kevés kenőcsöt, majd tekerjen rá műanyag fóliát. A csomagolás (azaz az ún. ’párakötés’) fokozza a krém melegítő hatását. Használat előtt tesztelje egy kis felületen, nem irritálja-e a kenőcs a bőrét.

Áztassa meg magát ecetben
Keverjen 2 pohár almaecetet a fürdővízhez: ez a módszer remekül alkalmas a fájdalmak csillapítására, de akár arra is, hogy egyszerűen ellazuljon egy stresszes nap után. Szintén hathatós segítséget nyújt a fürdőhöz adott pár csepp borsmentaolaj, mely bizonyítottan gyógyító hatású illatot áraszt.

Melegítsen babzsákot
Lehet, hogy nincs is másra szüksége, mint egy forró bab- vagy rizszsákra. Töltsön meg egy régi zoknit száraz rizzsel vagy babbal, és szorosan kösse be a nyílását. Melegítse a mikrohullámú sütő legerősebb fokozatán 30-60 másodpercig. Ellenőrizze, nem túl forró-e, majd tegye a fájó területre. Meglepően nyugtató érzés!

Próbálja ki az akupunktúrát
Az akupunktúrában a cél, hogy a fájdalom csillapításához az érintett területre irányítsák a vér áramlását. Ennek érdekében akupunktúrával, elektromos stimulációval, gyógynövényes helyi kezeléssel vagy akár akupresszúrával próbálkoznak. Hívei szerint bármelyik képes felére csökkenteni a fájdalmat vagy érzékenységet.

Vote it up
197
Tetszett?Szavazzon rá!