Hét tipp a vidám reggelekhez

Íme, néhány módszer, hogy garantáltan ne bal lábbal keljen ki az ágyból, és jól induljon a napja

Feltehetően senkinek nem a reggel a kedvenc napszaka, különösen, ha az előző este sokáig tartott. Ennek ellenére számos jó oka van, miért érdemes minden napot a lehető legjobban indítani. Íme, néhány módszer, mellyel garantáltan nem bal lábbal fog felkelni az ágyból, hanem pozitív, nyugodt hangulatban, könnyedén kezdhet neki teendőinek.

Aludjon félig leengedett redőny mellett
Így a felkelő nap természetes fénye jeleket küldhet az agynak, hogy vegyen vissza a melatonin termeléséből, és emelje meg az adrenalinszintet, mely jelzi, hogy ideje felkelni. Mikor megszólal az ébresztőóra, Ön már félig ébren lesz.

Állítsa az órát 15 perccel korábbra
Így nem kell mindjárt kiugrania az ágyból és végigrohannia a reggelt, hanem az ágyban fekve, fokozatosan felébredve kezdheti a napot. Nyújtózkodjon, hallgassa meg a hírösszefoglalót, és képzeletben vegye végig, mit fog reggelizni. Hiszen ugyanolyan fontos, hogy gondolatban is felkészüljünk a napra, mint fizikailag. Ez a pár ágyban töltött perc, mielőtt mindenki felébred, csak az öné.

Nyújtóztassa meg minden porcikáját
Nyújtózkodjon minden végtagjával legalább 15 másodpercig. Próbálja ki úgy is, mielőtt még kinyitná a szemét. Emelje fel a karját, és kezdje el kinyújtani egyenként az ujjait, aztán a kezét, a csuklóját, majd a kart. Ezután váltson a másik karra. Folytassa a lábujjakkal, lábfejjel, bokával és lábakkal. Fejezze be egy nyak- és hátnyújtóztatással, mely szinte kidobja az ágyból. Ezzel remekül bemelegíti az izmokat és ízületeket, valamint élénkíti a test vérkeringését, így extra oxigénnel látja el az egész szervezetet.

Legyen motivált
Minden reggel legelőször olvasson el egy motiváló idézetet, mely keretet adhat a napjának, és egyfajta önsegítőként fenntarthatja a lelkesedését, nem úgy, mint a nyomasztó hatású reggeli hírek. Egy másik lehetőség: használjon valamilyen lelkesítő mantrát, mely a meditációhoz hasonló lökést ad, esetleg olvasson vagy szavaljon egy verset, mely segít az összpontosításban.

Szedjen vitaminokat
Ha kiegyensúlyozott étrendet követ, és általánosságban egészséges, akkor a multivitamin szedése nem jár további előnyökkel. Ha viszont rendszeresen kihagy étkezéseket, vagy éppen olyan időszakon megy keresztül, amikor egészségtelenül táplálkozik, a naponta szedett vitamin- és ásványianyag-tablettákkal gondoskodhat róla, hogy szervezete hozzájusson minden lényeges mikrotápanyaghoz. Fogja fel ezt úgy, mint egyfajta biztosítási kötvényt. Ha a készletet jól látható helyen, a konyhapulton tartja, minden reggel eszébe fog jutni, hogy bevegyen egyet.

Kerülje a döntéshelyzeteket
Az igazán nyugodt reggelek érdekében próbálja nullára csökkenteni a választási lehetőségek és döntések számát! Kétféleképpen kezdhet hozzá: egyrészt hozza meg a reggeli döntéseit már előző este – például hogy mit vegyen fel, mit reggelizzen, milyen útvonalon menjen munkába. Másrészt tegye a lehető legtöbb dolgot a reggeli forgatókönyv részévé. Elvégre semmi szükség rá, hogy egyik napról a másikra megváltoztassa a reggelizési, fürdőszobai és időbeosztási szokásait.

Ölelje meg gyermekeit
Kevés dolog annyira megerőltető reggelenként, mint felébreszteni egy végsőkig kimerült hétévest vagy egy hortyogó tizenévest. Viszont ez azon ritka alkalmak egyike, amikor gyermekeit még védtelen állapotukban találja. Üljön le, és gyengéden simogassa a hajukat, miközben finoman, egyenként felébreszti őket. Ha pedig még nagyon kicsik, keltse őket egy gyengéd öleléssel. Ezek a pillanatok egy csendes boldogsághullámmal árasztják el az egész napját – és lehet, hogy rövid időn belül már túlságosan ritkán lesz része bennük.

Vote it up
311
Tetszett?Szavazzon rá!