Hólapátolás okosan

Akadnak veszélyei, ugyanakkor remek testedzés is, szóval ne hagyja ki, csak csinálja óvatosan. Eláruljuk, hogyan

Évről évre jó páran kapnak szívrohamot hóeltakarítás közben. De akinek nincs magas vérnyomása, szív- vagy tüdőbetegsége, idült gerincfájdalma, és nem mozgásképtelen, még ne adja át ezt a feladatot a gyerekeinek! A lapátolás remek testgyakorlás: egy 70 kilós nő 30 perc alatt 300 kalóriát éget el, egy 80 kilós férfi pedig 250-et. Néhány megjegyzésre érdemes ötlet:

Melegítsen be
– Az izmok megmozgatás előtt merevek, könnyen sérülhetnek az izomrostok – mondja dr. Richard F. Kyle, az Amerikai Ortopédsebész Akadémia tagja. Mielőtt munkához kezd, nyúztózkodjon vagy szökdeljen, hogy megelőzze az izomfájást!

Könnyítsen
Vásároljon könnyű lapátot kicsi, lapos, műanyag fejrésszel és hajlított nyéllel, hogy minél kevésbé erőltesse meg a gerincét!

Adja meg a módját
Tartsa a karját a törzse mellett, a könyökét behajlítva! Inkább tolja a havat, de ha muszáj emelnie, akkor előre dobja, ne oldalra – mert a forgolódás megerőlteti a gerincoszlopot.

Csak óvatosan!
Ha bármiféle kellemetlen mellkasi érzést vagy légszomjat tapasztal, hagyja abba a munkát, és tárcsázza a segélyhívó központot!

Vote it up
221
Tetszett?Szavazzon rá!