Húzza ki magát, és jobb kedvre derül!

Íme, két egyszerű tipp közérzete gyors javítására, illetve fájdalma trükkös csökkentésére

A legújabb kutatások szerint ülés és állás közbeni tartásunk befolyásolja a közérzetünket. A Torontói és a Dél-kaliforniai Egyetem vizsgálatai kimutatták, hogy az öntudatos, magabiztos póz (fejet föl, vállat le, mellet ki!) fájdalomcsillapító, feszültséget enyhítő hatású.

Mint a közlemény egyik szerzője, dr. Vanessa Bohns elmondja, miután a résztvevők egyenes gerinccel, szétterpesztett lábbal úgynevezett „uralkodó” jógapózt vettek fel, közérzetük tüstént javult, ha pedig görnyedten ültek, a kedvező hatás megszűnt. Hogy miért? Bohns szerint az erélyes, terpeszkedő testtartás serkenti a tesztoszteron (a fájdalomküszöböt emelő nemi hormon) és csökkenti a hidrokortizon, azaz a „stresszhormon” termelését. Érdekes, hogy fájdalom esetén sokan ösztönösen lekuporodnak, összegörnyednek, pedig ettől csak még rosszabbul fogják érezni magukat.

Karba téve kevésbé fáj
Ha legközelebb megfájdul a keze, fonja össze a karját! A kutatók azt állítják, ez megzavarja az agy fájdalomérzékelését, ezáltal csillapítja a fájdalmat. Ennek valószínűleg az az oka, hogy az agy két „térképe” – a testről képet alkotó és a külső környezetet érzékelő – ellentmondásba kerül. Ha az ember karba teszi a kezét, a két térkép nem egyezik, és ez megnehezíti a fájdalomérzet kialakulását.

Tudta, hogy a fájdalom egyes ételekkel is csillapítható? Emellett bizonyított tény, hogy az akupunktúra is segít. Íme, pár további hasznos tudnivaló, illetve házi praktika az alábbi nyavalyák megelőzésére és enyhítésére: fejfájás, hátfájás, térdfájás.

Vote it up
229
Tetszett?Szavazzon rá!