Hangulatjavítás táplálkozással

A stressz leküzdéséhez nem okvetlenül kell egyhetes üdülés. Inkább egye-igya ezeket!

A szerotonint sokan boldogságvegyületnek tekintik, ám ez leegyszerűsítés. Hat az alvásra, a nemi életre, a motiváltságra, a hőmérséklet-szabályozásra és sok egyébre.

A szerotonin a triptofán nevű esszenciális aminosavból keletkezik a szervezetben, amely nagy mennyiségben található a sajtban és más tejtermékekben, banánban, halban és húsban, olajos és más magvakban, rizsben, szójababban és parajban.

Fogyasszon bőven ezekből az élelmiszerekből, és a stressz-szintje csökkenni fog.

Főzzön egy csésze zöld teát! Vagy inkább ötöt! Egy japán felmérés megállapította, hogy napi öt csésze zöld tea jelentősen oldja a stressz hatását. Vélhetően a benne lévő polifenolok csökkentik a stressz agyra gyakorolt káros hatásait, miközben serkentik a szervezetben a nyugtató hatású vegyületek termelését.

Stresszes állapotban ráadásul a májból több glükóz szabadul fel, ezért nem kell túl sok finomított szénhidrátot sem fogyasztani.

Álljon ellen a kísértésnek, hogy édességekkel enyhítse az idegfeszültséget, és kedélyállapota kiegyensúlyozottabb lesz.

Vote it up
231
Tetszett?Szavazzon rá!