Hatékony falatkontroll

Három eredményes stratégia a nassolás veszélyeinek csökkentésére, illetve a fogyókúra sikeréért

Ne szokjon rá az energiaszeletekre
Élelmiszer-ipari szaknyelven az energia kalóriát jelent. Ez az, amiből az energiaszeletek a legtöbbet tartalmaznak. A termékeket sikeres sportolókkal reklámozzák, akiknek valóban szükségük van a gyorsan bevihető kalóriaadagokra, hogy izmaikat elegendő energiával lássák el. Csakhogy a világon nincs annyi futó, úszó és focista, amennyit az energiaszeletgyártók el szeretnének látni. Így hát áruik javát a „karosszéksportolók” vásárolják meg, akik ebéd helyett, vagy csak úgy, bekapnak egyet. A szeletek többségében egészséges összetevők – olajos magvak, gyümölcs, hántolatlan gabona – is találhatók, ezeket azonban rendszerint cukros massza borítja. Bár egészségesebb ebédet jelentenek, mint a chips és a kóla, az almával és a salátával nem vehetik fel a versenyt. Ha úgy érzi, aktív életmódja miatt ez nélkülözhetetlen, ügyeljen arra, hogy több kalóriát égessen el a mozgással, mint amennyit az „energiabombával” bevitt. Ha pedig azért eszik ilyen termékeket, mert erőt akar nyerni, a szakértők tanácsa szerint lassan kell elfogyasztani őket: 10 percenként egyet harapjon belőlük.

Egyen „sima” chipset
A chipsgyártók rengeteget fáradoznak az újfajta ízek kidolgozásán, amelyeket nem győznek reklámozni és tetszetős csomagokba helyezni. Azt viszont elfelejtik megemlíteni, hogy az ízanyagokhoz gyakran jókora adag só is társul. A túlzott sóbevitel pedig magas vérnyomást, szív- és veseproblémákat, valamint csontrendellenességeket okozhat. Ha nem tud ellenállni a kísértésnek, válassza az ízesítés nélküli chipseket.

Ne vegye – és ne egye
Állandó csábítást érez, hogy felfalja a hűtőszekrényben, illetve a kamrában felhalmozott, kalóriadús ételeket? Nos, van egy nagyon egyszerű megoldás. Már az üzletben mondjon rájuk nemet! A kutatások számtalanszor kimutatták, hogy falánkságunkhoz nagymértékben hozzájárul az étel közelsége. Ha kedvenc csemegénk könnyen hozzáférhető, akkor nagyobb valószínűséggel eszünk belőle mértéken felül. Csökkentse bizonyos fajta élelmiszerek fogyasztását: első lépésként száműzze azokat az otthonából. Drasztikus, de hatékony módszer. Próbálja ki ezeket a kevés kalóriát tartalmazó nassolnivalókat!
 

Kíváncsi 1500 hasonló tippre? Kattintson!

Vote it up
247
Tetszett?Szavazzon rá!