Hatékony gyakorlatok hátfájás ellen

Jean Broke-Smith brit szakember gyakorlatai javítják a testtartást, így megelőzhetik a hátfájást

Görnyedtséggátló
Emelje fel a fejét, nyújtsa ki a nyakát, hogy a válla hátrakerüljön. Képzelje magát a fejénél fogva lelógatott marionettbábnak.

Vállvonogatósdi
A megfeszített váll az egészséges testtartás ellensége. Először bemelegítésül néhányszor közelítse a vállát a füléhez, azután előre-hátra vállkörzéssel lazítsa el az izmokat.

Köldökszorító
A mély légvételek jót tesznek a gerincgörbületnek. Vegyen mély lélegzetet, vagyis szívjon be és fújjon ki annyi levegőt, amennyit csak bír. Közben húzza be a hasát.

Hátsó fertály
A jó testtartás feltétele, hogy ne tolja hátra az ülepét. Edzésképpen huszonötször feszítse meg, majd ernyessze el a farpofáit.

Lábegyengető
Járás közben próbálja csak az éppen előrelépő lábát hajlítani, nehezedjen a hátul maradóra. Az izmok erősítése érdekében üljön le a földre, mindkét lábát nyújtsa előre, és lépegessen a farpofáin.