Hat (nem diétás) módszer a jobb egészségért

Nem is hinné, miféle módokon tehet jót a szervezetének. Például ha beágyaz, vagy olvas

Sétáljon öt percet egy-egy óra ülés után!
Az Indianai Egyetem kutatói megállapították, hogy a lábszár verőereinek tágulékonysága már egyetlen órányi ülés után is 50 százalékkal csökken. Ez idővel növelheti a keringési problémák kockázatát. Viszont a vizsgálat azon résztvevőinél, akik óránként öt percet sétáltak, nem változott a verőerek működése.

Ágyazzon be!
Az amerikai Országos Alvás Alapítvány kérdőíve szerint 19 százalékkal nagyobb eséllyel aludtak jól azok, akik reggelente beágyaztak, mint azok, akik egész napra széttúrva hagyták az ágyukat. Az alapítvány szerint lehetséges, hogy összefüggés van az alvóhellyel kapcsolatos jó érzések és az éjszaka átalvásának valószínűsége között.

Olvasson élvezetből, zavartalanul!
A „lassú olvasás” mozgalmának hirdetői azt javasolják, töltsön naponta fél órát kényelmes helyen, egy jó könyvet olvasva úgy, hogy közben nem zavarhatják meg e-mailek, sms-ek és Facebook-üzenetek. Ez csökkentheti a stresszt és tisztábbá teheti a gondolkodást. Több vizsgálat is kimutatta, hogy amikor az emberek multimédiás tartalmakat olvasnak – például képeket és videókat is tartalmazó szövegeket –, kevésbé tudják az információt rögzíteni, mint amikor csak szöveget látnak maguk előtt.

Tartson fertőtlenítő kendőt az íróasztalán!
Az Arizonai Egyetem kutatói egy kísérletben vírusokat tartalmazó váladékmintákat kentek fel irodai felületekre, például íróasztalokra és kilincsekre. Négy órán belül az épület egyéb gyakran megérintett tárgyainak 40-60 százalékán ki tudták mutatni a mikroorganizmusokat. Védekezzen azzal, hogy higiénikusabbá teszi a munkahelyét – rendszeresen törölje át az asztalt, a billentyűzetet és a telefont fertőtlenítő törlőkendővel! A vizsgálat alapján ez akár 99 százalékkal is csökkentheti a vírus terjedését.

Nézzen kevesebb tévéműsort!
Minél idősebbé válnak a felnőttek, annál többet hajlamosak nézni a tévét. Az amerikai Nielsen médiahasználat-vizsgáló társaság legfrissebb adatai szerint a 30-as és 40-es éveikben járók naponta átlagosan közel öt órát tévéznek, az 50-es és korai 60-as éveikben járók nagyjából napi hat órát töltenek a képernyő előtt, a 65 év felettiek pedig már hetet. A középkorúaknál a túl sok tévézés – ami üldögélést is jelent – növeli a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegség kockázatát.

Keressen olyan orvost, akit szeret!
A Harvard Egyetem kutatói 2014-ben megállapították, hogy miután orvosok egy csoportja a betegek iránti empátiát és a velük való kommunikációt javító képzésen vett részt, több esetben jelentősen csökkent a betegeik vérnyomása, enyhült a fájdalomcsillapítók iránti igényük, és többet is fogytak. Ha nincs oda az orvosáért, kérje meg barátait vagy kollégáit, hogy ajánljanak mást – vagy mondja el az orvosának, milyen dolgok zavarják! Talán a doktor is képes lesz érthetőbben fogalmazni vagy egy kicsivel több időt szánni önre.

Vote it up
125
Tetszett?Szavazzon rá!