Hogyan fogyjon fogyókúra nélkül?

Miként adhatja le a télen felszedett kilókat egészséges módon? Íme, három szakember válasza

„Szeretnék leadni valamennyit a karácsony környékén felszedett súlyfeleslegemből, de a diétázás nálam nem működik. Mik a lehetőségeim?” – Martha Buchanan, Winnipeg

Hozza rendbe a hormonjait
Julie Daniluk dietetikus: Ha fogyókúrázik, és mégsem tapasztal semmi eredményt, annak a kiegyensúlyozatlan hormonháztartás is állhat a hátterében.

Amikor sok stressz ér minket, a kortizol szintje az egekbe szökik, és arra készteti a sejteket, hogy tápanyagokat, többek között zsírt raktározzanak. Töltekezzen fel B-vitaminban gazdag ételekkel, például zöldbabbal, sötétzöld leveles zöldségekkel és élesztővel. Emellett keresse a mandulában illetve a tenger gyümölcseiben előforduló, stresszcsökkentő hatású ásványi anyagokat, a magnéziumot és a krómot.

Az is fölösleges kilókhoz vezethet, ha az ösztrogént nem egyensúlyozza ki a megfelelő arányú progeszteron. Vegye fel az étrendjébe a kelkáposztát, brokkolit és a kínai kelt, így természetes módon csökkentheti a hormon mennyiségét.

A súlynövekedésben a pajzsmirigy-alulműködés is szerepet játszik. Kérjen kivizsgálást az orvosától, és ha valóban a pajzsmirigye a hibás, gyógyszerekkel korrigálható a hormonhiány.

Táplálkozzon egészségesebben
Dr. Zoltan Rona orvos: Ha fogyni szeretne, felejtse el a gyors megoldásokat. Inkább tegye szokásává, hogy egészségesebb ételeket fogyaszt, így például jórészt friss bioélelmiszereket, különösen zöldségeket, gyümölcsöket, gabonákat és magvakat. Szintén nagyon fontos a rendszeres testmozgás, a stressz csökkentése, valamint az elegendő alvás – az utóbbi ugyanis hatást gyakorol az éhséget szabályozó ghrelin hormon szintjére.

A fogyás felgyorsításához állítsa optimális szintre az inzulin és leptin hormonokat, melyek az anyagcserét és jóllakottságot szabályozzák: hagyja el a magas cukortartalmú ételeket és a sok glutént is tartalmazó finomított lisztet és cukrozott szénhidrátforrásokat. Kerülendők például a kenyérfélék, tészták, gabonapelyhek és péksütemények.

A következő lépésben koncentráljon arra, hogy legyőzze az étel iránti sóvárgását, és kontroll alatt tudja tartani az étvágyát: ennek érdekében igyon sok vizet, ne pedig gyümölcslevet, diétás üdítőt vagy alkoholos italokat.

Ha mindezeket a javaslatokat egyszerre megvalósította, de a szervezete mégis ragaszkodik a makacs zsírpárnákhoz, lehetséges, hogy a D-vitamin-hiánya a ludas, ezért végeztessen vérvizsgálatot. Amennyiben az derül ki, hogy kiegészítőre van szüksége, tovább fokozhatja a vitamin előnyös hatásait a tengeri halakból és herkentyűkből, algából, lenmagból vagy kendermagból származó omega–3 zsírsavakkal.

Mozogjon
Amanda Vogel fitneszedző: Ha eddig még nem sportolt, itt a jó alkalom, hogy elkezdje. Próbálkozzon meg hetente három-négy napon 20 percnyi tempós sétával – akár futógépen, akár a szabad levegőn. Körülbelül két hét múlva pörgesse fel a kalóriaégetést akár heti ötször 30 perc edzéssel.

Ha a héten kétszer-háromszor további 10-20 percet szán feszesítő gyakorlatokra, azzal megerősítheti az izmait és csontjait. Dolgoztassa meg célzottan a karjait, lábát és felsőtestét súlyzókkal, expanderrel vagy a saját testsúlyával.

Ha állhatatosan, egyre intenzívebb és változatosabb gyakorlatok felé haladva edz, úgy idővel egyre komolyabb erőkifejtésre lesz képes. Mindezt megfelelő étkezéssel párosítva a fogyás még jelentősebbé válik.

Vote it up
218
Tetszett?Szavazzon rá!