Hogyan lehet még egészségesebb?

Apró változtatásokkal még egészségesebben élhet, ha megfogadja a TV Dokik sorozat orvosainak tanácsait

Teafőzéskor figyeljen, hogy a filter 5 percet ázzon a forró vízben
Kutatások során kimutatták, hogy a teafogyasztók körében kisebb a szívroham, a rákos betegségek, a 2-es típusú diabétesz és a Parkinson-kór kockázata. Ha pedig 5 percig áztatja a forró vízben a filtert, több antioxidáns vegyület jut a főzővízbe, mint ha korábban kivenné – állítja egy brit kutatás.

Orrfújáskor ne egyszerre fújja ki mindkét orrlyukán a levegőt
A Virginiai Egyetem kutatása során azt állapították meg, hogy az orrfújás hatására keletkező nyomás hatására nyák kerül az orrmelléküregekbe, így növelve a fertőzések kialakulásának esélyét. Ezért csak kíméletesen fújjon orrot, egyszerre csak egyik orrlyukát fújja ki.

Ha influenza elleni oltást kap, időzítsen aznapra testmozgást is
Bár az influenza elleni védőoltás a legbiztosabb védelem a betegség ellen, még az is csak maximum 50-70 százalékos védelmet ad! Ha azonban az oltás beadása előtt vagy után végez testedzést, azzal még több, a fertőzést leküzdő ellenanyag termelésére ösztökélheti immunrendszerét. Az Iowai Állami Egyetem kutatásán részt vevő hallgatók közül majdnem kétszer annyi antitest volt azoknak a vérében, akik a védőoltás beadása után 90 perces, mérsékelt intenzitású (futó vagy biciklis) edzésen vettek részt, mint azokéban, akik nem végeztek testmozgást.

Fontos a sok fehérje, de az sem mindegy, hogy mikor eszi
Közismert diétás tanács: kevesebb finomított szénhidrát, több fehérje! De figyeljen, mert az időzítés is számít. Az Egyesült Államokban végzett felmérések szerint az emberek általában háromszor annyi fehérjét fogyasztanak vacsorára, mint reggelire; pedig a kutatások szerint a fehérjében gazdag reggeli után kevésbé ingadozik napközben a vércukorszint, és este is kevésbé fanyalodik utána az ember egészségtelen rágcsákra.

A fogselymet mindig fogmosás után használja
A fogmosással szabadulhat meg a nagyobb ételmaradékoktól, ezután következik a fogselyem, amellyel az apróbb darabokat és a baktériumokat tisztíthatja ki a fogai közül – állítják a fogorvosok. Ne csak fel-le rángassa a fogselymet, hanem egy C-betűt írjon le vele a minden fog körül, és óvatosan vigye le-föl.

Több okból is megéri felállni
Kétségtelen tény, hogy jót tesz, ha néha feláll munka közben: a túl sok üldögélést több kutatás is összefüggésbe hozta az elhízással, a 2-es típusú cukorbetegséggel és a rákos betegségekkel is. Egy új, a Washington Egyetemen végzett kutatás szerint ráadásul, ha egy munkahelyi megbeszélést állva vezényelnek le, az a kreativitásnak is jót tesz. A kísérlet során a részt vevő alkalmazottak 30 percet kaptak arra, hogy készítsenek egy egyetemi felvételi videót – egyik részük egy olyan teremben dolgozott, ahol voltak székek, másik részük szék nélküli szobát kapott. Az eredmény egyértelmű volt: az utóbbi csapat sokkal ötletesebbnek és hatékonyabbnak bizonyult.

Vote it up
211
Tetszett?Szavazzon rá!