Hogyan találjunk meg bármit

A derékfájás gyógyírjától a legjobb álláson át az örök ifjúság forrásáig

Kapcsolódó cikkek

Mókás érzés felidézni, hogy mi mindenre bukkantunk már rá véletlenül. Akad, akinek olyan szerencséje volt, hogy megtalálta igaz szerelmét, régi Barbie babáját, elkóborolt kutyáját, a vevőt a lakására, a módot az önállósulásra vagy épp az örök ifjúság forrását. Semmi kétség, az emlék még mindig mosolyt csal az ajkunkra. Ugyanis rátalálni valamire – legyen az egy húszforintos a járdán vagy maga a Jóisten – mindig meglepetést és maradandó örömet szerez. A következőkben számos gyakorlati tanáccsal szolgálunk az olvasónak arról, hogyan lehet mindenféle különleges és fontos dologra rábukkanni. Szóval akármit keres is, igyekszünk hozzásegíteni ahhoz, hogy egy napon megtalálja.

Gyógyírt a fájó derékra
Mielőtt csontkovácshoz vagy fizikoterápiára menne, próbáljon ki pár napot a tárcája vagy retikülje nélkül. Jól hallotta. A férfiak tárcája sokszor olyan vaskos, hogy nyomja az idegeket, valahányszor leülnek. A női válltáskák is legalább ötkilósak, és kellemetlen gerincpanaszokat okozhatnak. Szabaduljon meg a tárcájától vagy retiküljétől, és figyelje meg, csökken-e a fájdalom.

Kiutat az erdőből
Ashley Sharko és két főiskolás barátja 55 órán át bolyongott a Grand Teton Nemzeti Parkban, mire sikerült kijutniuk. Két éjszakát töltöttek étlen-szomjan a vadonban, fenyőágakkal takarták be magukat, nehogy megfagyjanak. Sharko kemény leckét kapott a vadonbeli túrázásból. Megtanulta: 1) mindig értesíteni kell valakit arról, hogy hová indultunk (a lány édesapjának küldött sms-e segítette a megmentésüket), 2) mindig a vízfolyás irányában kell haladni, hogy lakott területhez érjünk, de előfordulhat, hogy a patak sziklákhoz vagy vízeséshez vezet, ilyenkor vissza kell fordulni, 3) nappal nyílt területen kell tartózkodni (Sharkót egy helikopterről vették észre). Ha éjszakára behúzódunk valahová aludni, mindig hagyjunk egy közeli nyílt területen kövekből vagy színes holmikból jelet. És 4) ha medvével találkozunk (mint ahogy az Sharkóval történt), kerüljük vele a szemkontaktust, és lassan, nyugodtan hátráljunk. Ha az állat ránk támad, ugrálva, kiabálva, karunkkal hadonászva zavarjuk el.

Több időt (mindenre)
Valószínűtlennek tűnhet, de dr. James Maas, a Cornell Egyetem alváskutatója szerint ahhoz, hogy több időnk legyen napközben, éjjel több időt kell az ágyban tölteni. – A kialvatlanságtól mindent lassabban és figyelmetlenebbül csinál az ember. Sokan nem is tudják, hogy mi az a tökéletes ébrenlét, és hogy mennyi mindent lehet elvégezni ebben az állapotban. – Egy hétig szánjon egy órával többet az éjszakai pihenésre. Amikor a michigani Henry Ford Kórház Alvászavar-kutató Központjának vizsgálati alanyai ezt tették, éberségi szintjük 25 százalékkal megugrott.

Több időt (testedzésre)
Ne tekintse testedzésnek. Ez a szemléletváltozás sokkal hatékonyabb a hosszú távú egészségmegőrzés és testsúlycsökkentés szempontjából. Dr. Russel Pate, a Dél-karolinai Egyetem testnevelés-tudományi karának professzora összehasonlított két embert, az egyik „puhány” (de a nap legnagyobb részében aktív) életmódot folytatott, a másik napi egy órát edzett (de különben nem volt nagyon aktív). A „puhány” tíz százalékkal több energiát használt fel, mint a testedző. Vagyis, ha úgy érzi, hogy nincs ideje rendszeresen edzőterembe járni, változtassa a világot edzőteremmé. Intézze az ügyeit gyalogosan, lépcsőzzön, távirányító helyett kézzel nyissa a garázsajtót. Az új fittség kulcsa az aktivitás.

Az ideális étrendet
Ne váltogassa a divatos diétákat. Inkább fogadja meg Ellie Kriegernek, a Food Network séfjének tanácsát. – Mielőtt belefognánk egy új diétába, egyetlen kérdést tegyünk fel magunknak – javasolja. – Ez pedig a következő: „Képes lennék így étkezni egész hátralévő életemben?” Ha a válasz nem, fölösleges erőltetni a dolgot, mert végül úgyis leállnánk vele. Csak a tartós diéta lehet sikeres.

A legjobb ülőhelyet
Klikkeljen a seatguru.com lapra. Jelölje be a légitársaság nevét és a gépe típusát, amelyen utazni fog, és egy könnyen érthető ábráról leolvashatja a legkényelmesebb ülések elhelyezkedését.

Állást
Próbálja elérni, hogy délelőtt 9 és a óra között kerüljön sor az állásinterjúra. A Robert Half Finance & Accounting felmérése szerint a megkérdezett vállalatvezetők 69 százaléka ezt tartja a legeredményesebb tárgyalási időpontnak. (A legrosszabb délután 3 után.) És amint belépett az ajtón, kapcsoljon „teljes üzemmódba”. Bár az állásinterjúk akár egy óránál is hosszabbak lehetnek, a vezetők már az első tíz percben kialakítják véleményüket a jelentkezőről. Mi a legnagyobb hiba, amit a pályázók elkövethetnek? Ha keveset vagy semmit sem tudnak arról a cégről, ahol dolgozni szeretnének.

Tűt a szénakazalban
A Discovery Channel Állítólag... (Mythbusters) című tévéműsora bevállalta a feladatot. Sőt az acéltűk mellett hagyományos csonttűkkel is megpróbálkoztak, amelyek kizárták a mágnes és a fémdetektorok használatát. A versengő csapatok két fura szerkezetet építettek. Az egyik megforgatta és elégette a csövek során keresztülfújt szalmát abban a reményben, hogy végül csak a tűk maradnak épségben. A másik felkavarta a szalmát, amelyet egy víztartályon úsztattak át, remélve, hogy a tűk lehullanak a tartály fenekére. Mindkét csapatnak hat óráig tartott, amíg sikerült elégetniük, illetve felkavarniuk az összes szalmát, és a vizes megoldás bizonyult eredményesebbnek.

Hogy mi bántja azt, aki fontos önnek
Egy egyszerű gyakorlat segítségével jobban megértheti férjét vagy feleségét: képzelje magát a párja helyébe, és kérje meg őt is ugyanerre. Aztán írja le, milyen az ön házastársának lenni. Legyen őszinte. Aztán adják oda egymásnak, amit írtak. – Ezt mindig megcsináltatom a párokkal – mondja Sherry Amatenstein, a The Complete Marriage Counselor (Tökéletes házassági tanácsadó) szerzője –, és nem túlzok, ha azt mondom, megvilágosító erejű. Minden védekező mechanizmusunk ellenére, a lelkünk mélyén attól félünk, hogy nem értenek meg minket. Ez a gyakorlat hozzásegíti a párokat, hogy ráébredjenek, mennyire fontos figyelni egymásra, és a haragot felcserélni az empátiával. A pároknak gyakran segítségre van szükségük ahhoz, hogy félretegyék saját egójukat, és önálló entitásként szemléljék partnerüket.

A megfelelő monitormagasságot
Alkalmazza a következő ergonómiai ajánlásokat:
• 5-8 cm távolság legyen a térde és az íróasztal alsó lapja között
• 5-10 cm távolság legyen a szék széle és a térdhajlat között
• a térd 90 fokos szögben legyen behajlítva
• a könyök 90 fokos szöget zárjon be (az alkar párhuzamos a padlóval és 2,5-5 cm-rel van a klaviatúra és az egér fölött)
• a törzs és a comb 90-115 fokos szöget zárjon be
• 45-75 cm távolság legyen a szeme és a monitor között
• a képernyő teteje legyen szemmagasságban (ha bifokális szemüveget visel, eressze lejjebb a monitort vagy emelje meg a székét 2,5-5 centiméterrel; lehet, hogy ehhez lábtámaszt kell használnia, hogy a térd hajlat 90 fokos szögben maradjon).

Az örök ifjúság forrását
Mi az örök ifjúság forrása? Pontosan az, amit a neve sugall. Ha csak két százalékkal kevesebb folyadékot vesz magához, mint kéne, csökken az aktivitása, és öregebbnek fogja érezni magát. Az élénk agyműködésnek, a selymes bőrnek, az egészséges szervezetnek és keringésnek vízre van szüksége. De felejtse el a régi nyolcszor két és feles szabályt (naponta nyolc – két és fél decis – pohár víz = 2 liter). Kiderült ugyanis, hogy az egészséges emberek étkezéseik során éppen annyi vizet fogyasztanak, amennyire szükségük van (ebbe beleszámít a tea és a kávé is, de az alkoholos italok nem). A szomjúsága tehát pontosan el fogja igazítani ebben a kérdésben. Ha edzés közben sokat verítékezik, ha meleg az idő, vagy ha gyógyszert szed, lehet, hogy többet kell innia, mint máskor.
 

Kíváncsi, hogyan találja meg a tökéletes kutyát? Kattintson! Ha pedig vevőt keres a lakására, így találja meg.

Vote it up
17
Tetszett?Szavazzon rá!